Web14.03.2013

Nicholas Feltron lanceert zijn jaarrapport 2012


Feltron 2012

Nicholas Feltron kwam de laatste maanden vooral in het nieuws met zijn Facebook Timeline redesign, maar reeds sinds 2005 maakt hij elk jaar een persoonlijk jaarverslag op. Op zich is het niets bijzonders, ware het niet dat Feltron uitblinkt in een grafische stijl die het tonen en presenteren van data tot ware kunst verheft.

Feltron 2012

Het jaarrapport beschrijft nauwkeurig – tot aan het maniakale – wat hij gedaan heeft, gepresenteerd in een serie infographics. De detaillering grenst aan het ongelooflijke, zo leren we dat Feltron -gemiddeld – elke morgen rond 10.40u koffie, en rond 20.38u alcohol. Hij spendeert ongeveer 4 keer zoveel tijd met zijn vriendin, dan met zijn moeder, en op 20 juni vuurde hij een Glock 20 af.

Feltron 2012

Het project begon in 2005 als een eenmalige gimmick, maar zijn competitieve ingesteldheid zorgde ervoor dat hij nu elk jaar probeert meer te meten, meer te capteren en beter te presenteren. Dit jaar voegt hij zelfs een mobiele app toe aan het project.

Samen met Drew Breunig, prgrammeerde hij een app: Reporter. Deze app was geschreven om het capteren van persoonljke informatie – voor eigen en statistisch gebruik – makkelijker te maken. Elke 90 minuten trilt de app, en vraagt Feltron Waar ben je? Met wie ben je daar? Wat heb je aan? Hoe productief ben je vandaag geweest (schaal 1-5)? Reporter wordt later dit jaar in de appstore verwacht, mocht je het zelf willen proberen.

Feltron 2012

Het rapport is te bekijken op Feltron’s website, en er is een limited edition print voor 28 dollar, voor die prijs krijg je een intieme en grafisch overdonderende kijk in iemands wereld.

Feltron 2012

Verder lezen over Big Data

De droomfabriek van 5G maar we missen alleen een regisseur

Mobile26.02.2016

De droomfabriek van 5G maar we missen alleen een regisseur

Als alles aangesloten is op het internet veranderden huidige waarden.
​Big Data-projecten veroveren Nederland

Steeds meer bedrijven in Nederland maken er werk van om Big Data-toepassingen in hun eigen organisatie op te bouwen. Dat blijkt uit recent onderzoek in Nederland. Een derde van de ruim 100 ondervraagden is al ruim twee j...

Web28.09.2015

​Big Data-projecten veroveren Nederland

City of Things: Antwerpen wil bewoners en bezoekers gaan volgen

Antwerpen wil nog dit jaar van start gaan met een initiatief om de verplaatsingen van inwoners en de vele bezoekers te volgen. Met het project ‘City of Things’ zullen op diverse locaties in de stad sensoren worden op...

Technology23.06.2015

City of Things: Antwerpen wil bewoners en bezoekers gaan volgen

Privacy zal beschermd zijn
Michelin start met Big Data project in 5 landen

's Werelds grootste bandenfabrikant Michelin maakte afgelopen donderdag in Innsbruck bekend dat het bedrijf met een uniek wetenschappelijk project start waarbij in 3.000 auto’s in Europa het rijgedrag van de bestuurder...

Automotive10.02.2014

Michelin start met Big Data project in 5 landen

Verslag van IAB ThinkDigital: real time, big data, second screening & nog veel meer

Gisteren was The Egg in Brussel even het digitale middelpunt van ons land tijdens IAB ThinkDigital. Uiteraard was Belgian Cowboys er ook bij. In digitale marketing zijn er tegenwoordig heel wat hete hangijzers - issu...

Marketing29.05.2013

Verslag van IAB ThinkDigital: real time, big data, second screening & nog veel meer

Foursquare toont de ‘hotspots’ in de hele wereld

Of anders gezegd, hoe zien een half miljard Foursquare check-ins eruit? Het valt misschien niet meer zo op als toen Foursquare nog nieuw was en iedereen elke check-in ook op Twitter gooide, maar het mag duidelijk zijn da...

Web18.01.2013

Foursquare toont de ‘hotspots’ in de hele wereld