Web10.06.2013

Microsoft België lanceert ‘doe de stresstest’: een initiatief dat de stressvoeligheid van websites onderzoekt


microsoft logo

Vanaf vandaag kunnen bedrijven deelnemen aan de ‘Doe de stresstest‘, een lokale campagne van Microsoft België die nog tot eind juni loopt. Bedrijven kunnen hun bedrijfswebsites, campagnesites of publieke webapplicaties inschrijven voor een test op stressgevoeligheid.

Microsoft wil hiermee duidelijk maken dat heel wat websites niet geschikt zijn om veel bezoekers op dezelfde moment te ontvangen. Dat kost vaak ook heel wat geld in het geval dat websites door overbelasting blokkeren.  Het team van Azure – Microsoft’s cloudomgeving – zal wekelijks twee bedrijven selecteren voor een complete doorlichting van hun website door een extern bedrijf. Vervolgens ontvangen ze een uitvoerig rapport met analyses en aanbevelingen.

Websites van De 20 km van Brussel, callcenters zoals N-Allo en andere organisaties waar plots grote aantallen bezoekers komen, draaien op Azure. Ook krantenuitgever Corelio gebruikte Azure om de resultaten van de gemeenteraadsverkiezingen in 2012 op zijn websites te publiceren.

doe de stresstest

 

 

 

Verder lezen over Website

​Hoe verdien je geld met een website?

Eén van de grootste voordelen van het runnen van een online bedrijf is dat het goedkoop is om te beginnen. Voor slechts een paar euro per maand en soms zelfs geheel kosteloos kan je een website starten die mogelijk duiz...

Web02.04.2020

​Hoe verdien je geld met een website?

myShopi app overschrijdt de kaap van 1.000.000 downloads

MyShopi groeide onder de vleugels van BD myShopi uit tot hét promo- en shopping platform bij uitstek bestaande uit een app, een website en het wekelijks folderpakket in je brievenbus. Zo helpt myShopi de consument via v...

Algemeen14.12.2016

myShopi app overschrijdt de kaap van 1.000.000 downloads

en meer dan 500.000 actieve gebruikers in België
Studio Brussel pakt uit met splinternieuwe website

Studio Brussel heeft z’n nieuwe website gelanceerd. Na jaren verder te bouwen op hetzelfde platform, werd het tijd voor vernieuwing. Hun nieuwe website volgt de trends die je ondertussen overal op het web ziet. Een vol...

Web14.10.2014

Studio Brussel pakt uit met splinternieuwe website

Kaspersky toont online virus bestrijding in realtime

Kaspersky lab, de bekende anti virus producent, heeft een mooie manier gevonden om te laten zien dat ze constant bezig zijn met het zoeken naar oplossen voor online virussen en malware. En het probleem is erger dan o...

Technology01.04.2014

Kaspersky toont online virus bestrijding in realtime

Just Delete Me: handig bij het verwijderen van je profiel op sociale netwerksites

Het is niet altijd even makkelijk om te vinden hoe je je profiel op een website moet verwijderen en bovendien is het verwijderen zelf zo goed als onmogelijk. Just Delete Me wil je helpen bij dit probleem. De site lin...

Social03.10.2013

Just Delete Me: handig bij het verwijderen van je profiel op sociale netwerksites

Hoe zagen de bekendste websites ter wereld er uit bij lancering?

Thefacebook. You can use Thefacebook to search for people at your school. Die school is ondertussen wel echt gigantisch groot geworden zeg maar. A Mark Zuckerberg production, je kan je haast niet voorstellen dat dit...

Web07.05.2013

Hoe zagen de bekendste websites ter wereld er uit bij lancering?

Happiness wint Webby Award, eervolle vermeldingen voor These Days, Famous & gents agency

Happiness Brussels heeft voor Pimkie een Webby Award gewonnen met de Pimkie Color Forecast. De Webby Awards worden uitgereikt door de The international Academy of Digital Arts & Sciences en zijn zowat de belangrijkst...

Web03.05.2013

Happiness wint Webby Award, eervolle vermeldingen voor These Days, Famous & gents agency

Film promotie voor ‘Stoker’ integraal met GIFs

GIFs zijn even oud als het internet zelf en toch is het onmiskenbaar dat ze populairder zijn dan ooit. We zien ze regelmatig verschijnen in onze Facebook & Twitter streams en ook nieuwe services als Vine liggen dicht...

Marketing11.03.2013

Film promotie voor ‘Stoker’ integraal met GIFs