Marketing19.03.2013

Iedereen verkoper in de eerste Social Shop van België


Eneco maakte eerder deze week bekend dat ze de eerste Social Shop gelanceerd hebben in Belgie. De klant wordt hierbij niet alleen actieve ambassadeur maar ook echt verkoper. Het is niet de bedoeling om enkel Eneco in de shop te hebben zoals nu het geval is, maar dat er andere merken bijkomen die mee instappen in deze formule.

Web_SocialShop

“Dankzij de Social Shop kan de klant een actieve rol opnemen in de transitie naar 100% duurzame, hernieuwbare en lokale energie voor iedereen. Bij iedere nieuwe klant worden wij immers gesterkt in onze missie en visie”, vertelt Vincent De Dobbeleer, Marketing Manager van Eneco. Eneco stelt zich met de Social Shop niet alleen duurzaam, maar ook sociaal op. “Shoppen met en dankzij je vrienden vereist bijna dezelfde eigenschappen als vriendschap: je moet open, eerlijk en transparant zijn.”

Per nieuwe klant geeft Eneco een beloning van €40 aan de shopuitbater. Die €40 moet verdeeld worden tussen de verkoper, zijn/haar vriend en eventueel een goed doel, en dat maakt de Social Shop nog socialer. Eneco koos hierbij voor WWF als goed doel.