Web24.12.2012

Helft frequente online shoppers annuleert orders door een te trage website


Online Shop

Goede verkoopcijfers, afkomstig van online aankopen, zijn volledig afhankelijk van een positieve ervaring van de consument op de website. Zo blijkt uit een onderzoek van Monitis. De resultaten van het onderzoek laten zien dat 56% van de consumenten die gemiddeld meer dan 2 uur per week online winkelt, wel eens een aankoopprocedure heeft geannuleerd vanwege een foutmelding of traagheid van de website.

Het onderzoek is gehouden onder zo’n 1.000 online shoppers uit de VS en werd uitgevoerd door Opinion Matters. De resultaten van het onderzoek onderstrepen een aantal online winkelgewoonten en leggen de grootste pijnpunten bloot die consumenten tegenkomen tijdens het online winkelen.

Bijna driekwart van de online shoppers gaf aan over te stappen naar een online concurrent wanneer deze een betere gebruikerservaring en een snellere website biedt. Frequente online shoppers zijn zelfs nog minder tolerant ten opzichte van langzame webwinkels. 86 procent van de consumenten die twee of meer uur per week online winkelen, gaf aan over te stappen naar een andere online aanbieder als deze een snellere online service biedt.

Andere uitkomsten van het onderzoek zijn:

– 81 procent van de ondervraagden gaf aan dat gemak de grootste drijfveer is om online te winkelen, terwijl 61 procent aangeeft dat prijs de belangrijkste reden is

– Meer dan de helft van alle respondenten (56 procent) vindt dat de gebruiksvriendelijkheid van een website een belangrijke factor is bij de vergelijking tussen concurrerende websites. Deze factor staat op een derde plek achter prijs en reputatie

– 61 procent van alle online shoppers verlaat een website en zoekt naar een concurrent als het langer dan 30 seconden duurt om een pagina te laden

– De populairste tijd om online te winkelen is tijdens kantooruren tussen 9 uur ’s morgens en 5 uur ’s middags (40 procent). Daarna is ’s avonds tussen 5 uur en 8 uur erg populair

Het eenvoudigweg voorkomen dat een website uit de lucht raakt, is het belangrijkste doel voor webontwikkelaars en -ontwerpers, wanneer zij websites onderhouden”, zegt Hovhannes Avoyan, General Manager van Monitis. “Maar tijdens de enorme drukte rondom de feestdagen, is het succes van de website zeker ook afhankelijk van het voldoen aan andere verwachtingen van de online shoppers, om ervoor te zorgen dat zij terug blijven komen. Consumenten bezoeken webshops vanwege het gemak. Daarom is het van belang dat webwinkeliers een positieve winkelervaring kunnen garanderen door zich te richten op het gebruiksgemak en de snelheid van de website.

[Deze post is eerst verschenen op Dutch Cowboys]

Verder lezen over Online

​Zijn de versoepelingen van invloed op de online casino markt?

Met veel maatregelen in Europa om elke kans op verspreiding van het coronavirus tegen te gaan, zijn openbare gelegenheden langdurig gesloten geweest. Met name de horeca, musea, dierentuinen, waterparken en casino’s zij...

Web01.06.2021

​Zijn de versoepelingen van invloed op de online casino markt?

Adblockers en awareness

Goedenavond allemaal! Mijn naam is Renske van den Bogaard, International Media & Entertainment Management-studente aan de NHTV in Breda. Ik ben momenteel aan het afstuderen met een thesis over adblockers. Hiervoor kan i...

Marketing14.03.2016

Adblockers en awareness

Mogen we 4 minuten van je tijd?
Napoleon Games lanceert het eerste Branded Live Casino

Gisteren waren we te gast bij Napoleon Games voor hun lancering van het eerste Branded Live Casino in België. Dit is zoals een online Casino waar je in 2D of 3D spelletjes kan spelen. Het grootste verschil is dat dit on...

Algemeen26.02.2016

Napoleon Games lanceert het eerste Branded Live Casino

Betekent internet het einde van lineair televisie kijken?

Gastartikel door Renske van den Bogaard Enkele van de grootste TV-persoonlijkheden van Nederland zaten aan tafel in de talkshow RTL Late Night. Hier discussieerden zij over de toekomst van lineair televisiekijken. Een d...

Technology26.01.2016

Betekent internet het einde van lineair televisie kijken?

Nederlandse TV-toppers Linda en John de Mol kijken in de toekomst
Vier & Vijf lanceren online videoplatform Meer.be

Zo lezen we op Datanews.be, op de site van SBS Belgium is er nog geen nieuws over terug te vinden: "Meer.be, de site waar de programma’s van Vier en Vijf te bekijken zijn, ging deze week in soft launch. Momenteel is e...

Technology14.10.2013

Vier & Vijf lanceren online videoplatform Meer.be

De Youtube Music Awards komen eraan

Op zondag 3 november zal YouTube de allereerste YouTube Music Awards gaan hosten. Een event, gehouden in New York City, dat uiteraard live-gestreamed zal worden en ter ere is van de artiesten en de nummers die alle...

Marketing01.10.2013

De Youtube Music Awards komen eraan

Viadesk: online collaboration platform, ook op tablet en smartphone [adv]

Er zijn tegenwoordig veel tools en veel apps die te gebruiken zijn voor werk. Vaak concentreren die apps zich op een enkele behoefte, bijvoorbeeld voor het sociale aspect of juist voor enkel voor het documentbeheer. Viad...

Technology24.07.2013

Viadesk: online collaboration platform, ook op tablet en smartphone [adv]

OpenStreetMap gebruikt crowdsourcing in interactieve graphics

In de laatste 8 jaar is de groei van OpenStreetMap snel gegaan. De open-source kaartensite heeft meer dan 1 miljoen bijdragen die bij elkaar 21 miljoen mijl aan gedetailleerde wegen weergeven over de gehele wer...

Technology13.06.2013

OpenStreetMap gebruikt crowdsourcing in interactieve graphics