Redactie Belgiancowboys - bereikbaar via redactie [at] belgiancowboys.be
Op Facebook is het sinds kort mogelijk heel gemakkelijk een ‘conversie pixel’ aan te maken in jouw advertentie manager, deze geef je vervolgens de categorie die het best beschrijft wat voor soort conversie je bij gaat houden (checkouts, registraties, leads, pagina weergave’s, toegevoegd aan het winkelmandje of andere website conversies).
Uitleg hoe je de pixel aanmaakt is hier te vinden. Facebook zal verslag uitbrengen van alles rondom de conversie pixel in jouw eigen ad manager. En dus is het nu veel makkelijker om aan te tonen dat een advertentie die wordt weergegeven op het sociale netwerk heeft geleid tot een ‘sale’. Na jaren van het testen heeft Facebook dit recent vrij onopvallend uitgerold voor alle adverteerders.
Verder lezen over Analytics
Social13.06.2013
Elke Twitteraar krijgt vanaf nu gratis toegang tot Twitter Analytics
Social29.04.2013
Wolfram|Alpha geeft je persoonlijke Facebook analyse [tools]
Social14.03.2013
Pinterest rolt nieuwe functies uit op website
Marketing31.01.2013
Engagor lanceert custom dashboards
Web15.01.2013
Darwin Analytics uit Beta
Verder lezen over Facebook
Social15.05.2018
Influencers krijgen strenge regels opgelegd
Social19.04.2018
Facebook vlucht met 1,5 miljard gebruikers naar de VS
Bang voor Europese privacy wet?Social10.04.2018
Zo check je of je Facebook-gegevens gelekt zijn
Social04.10.2016
Facebook introduceert Messenger Lite
Geen snelle smartphone? Geen probleem: hier is Messenger LiteSocial07.04.2016
Zo vind je de verborgen inbox van Facebook Messenger
De 'spambox' met gefilterde berichten bestaat blijkbaar al jaren en krijgt nu pas aandacht.Social16.03.2016
Instagram-tijdlijn niet meer in chronologische volgorde
Web10.03.2016
Indische hacker kon bij alle Facebook-accounts die hij maar wou
Social02.03.2016