Redactie Belgiancowboys - bereikbaar via redactie [at] belgiancowboys.be
Door de Britse firma Spider.io is een een netwerk van duizenden computers ontdekt dat miljoenen dollars van adverteerders ‘steelt’ door het genereren van (fake) views op de advertenties. Het “Chameleon” botnet zou bestaan uit 120.000 thuis PC’s en kost adverteerders maandelijks zo’n 6,2 miljoen dollar.
Volgens Spider.io simuleert Chameleon clicks op advertenties van meer dan 200 websites. Verder is het botnet verantwoordelijk voor bijna 9 miljard valse advertentie views per maand. Zo’n 95% van alle machines uit het botnet komen uit de VS. CEO van Spider.io, Douglas de Jager: “It is difficult to imagine why one would run this type of botnet across a cluster of 202 sites other than to commit display advertising fraud.”
Graham Cluley, van beveiliger Sophos, laat tegenover de BBC weten: “De advertentie-netwerken, niet de adverteerders zelf, moeten meer hun best doen om de verschillen te zien tussen een echte gebruiker die op een advertentie klikt en een besmette computer die zonder dat de gebruiker het weet is omgezet naar een click-fraude bot.” Iets dat volgens Cluley niet eenvoudig zal zijn.
Dit bericht werd overgenomen van Dutch Cowboys
Verder lezen over Advertising
Marketing07.06.2019
Matrix-studie België, digitale marketing wordt volwassen
Influencer marketing in de liftMarketing26.04.2016
Geen tijd voor een sixpack? Geen probleem met AXE!
Technology05.02.2016
Dronevertising!
Marketing01.12.2015
Naar-Pringles-geurende kaarsen
EindelijkTechnology30.11.2015
Het eerste reclamepaneel in de ruimte is Belgisch
Marketing26.11.2015
Boondoggle rekruteert adblockers
Rekruteren via een banner die alleen te zien is voor mensen die een adblocker gebruikenMobile23.11.2015
Mobiel internet zonder ads? Britse operator EE wil je zelf laten beslissen
Marketing05.08.2015
Free spirits, mooie serie over echte mensen en hun passies
Verder lezen over Online
Web01.06.2021
Zijn de versoepelingen van invloed op de online casino markt?
Marketing14.03.2016
Adblockers en awareness
Mogen we 4 minuten van je tijd?Algemeen26.02.2016
Napoleon Games lanceert het eerste Branded Live Casino
Technology26.01.2016
Betekent internet het einde van lineair televisie kijken?
Nederlandse TV-toppers Linda en John de Mol kijken in de toekomstTechnology14.10.2013
Vier & Vijf lanceren online videoplatform Meer.be
Marketing01.10.2013
De Youtube Music Awards komen eraan
Technology24.07.2013
Viadesk: online collaboration platform, ook op tablet en smartphone [adv]
Technology13.06.2013
OpenStreetMap gebruikt crowdsourcing in interactieve graphics
Verder lezen over Reclame
Marketing24.02.2016
Maak zelf een Virtual Reality bril met Coca Cola
Technology30.11.2015
Het eerste reclamepaneel in de ruimte is Belgisch
Social31.12.2014
Jouw privé foto’s, straks als reclame op Facebook
Marketing23.04.2014
Moderne videoclip voor klassieke symphonie uit 1893 gaat viraal
Gadgets11.02.2014
Sony verkoopt nieuwste Walkman in een fles water
Marketing04.12.2013
Look up & Look down. Contextuele billboards in Londen
Automotive05.11.2013
Een portret van je rijgedrag dankzij Lexis “Art is Motion”
Marketing30.09.2013