Web27.03.2013

Botnet ‘steelt’ miljoenen dollars van adverteerders


Door de Britse firma Spider.io is een een netwerk van duizenden computers ontdekt dat miljoenen dollars van adverteerders ‘steelt’ door het genereren van (fake) views op de advertenties. Het “Chameleon” botnet zou bestaan uit 120.000 thuis PC’s en kost adverteerders maandelijks zo’n 6,2 miljoen dollar.

Web_Botnet

Volgens Spider.io simuleert Chameleon clicks op advertenties van meer dan 200 websites. Verder is het botnet verantwoordelijk voor bijna 9 miljard valse advertentie views per maand. Zo’n 95% van alle machines uit het botnet komen uit de VS. CEO van Spider.io, Douglas de Jager: “It is difficult to imagine why one would run this type of botnet across a cluster of 202 sites other than to commit display advertising fraud.”

Graham Cluley, van beveiliger Sophos, laat tegenover de BBC weten: “De advertentie-netwerken, niet de adverteerders zelf, moeten meer hun best doen om de verschillen te zien tussen een echte gebruiker die op een advertentie klikt en een besmette computer die zonder dat de gebruiker het weet is omgezet naar een click-fraude bot.” Iets dat volgens Cluley niet eenvoudig zal zijn.

Dit bericht werd overgenomen van Dutch Cowboys

Verder lezen over Advertising

Matrix-studie België, digitale marketing wordt volwassen

De Belgian Association of Marketing (officieel B:A/M!) – en voorloper IAB Belgium – hebben de Matrix-studie nu al voor de negende keer uitgevoerd. Dit keer werkten 578 communicatieprofessionals waaronder adverteerder...

Marketing07.06.2019

Matrix-studie België, digitale marketing wordt volwassen

Influencer marketing in de lift
Geen tijd voor een sixpack? Geen probleem met AXE!

De zomer komt eraan, dus vinden veel mannen het nodig om 'in shape' te geraken. Dat is nochtans niet nodig volgens AXE! Nog tot 11 mei kunnen mannen, samen met de AXE male grooming experts, op zoek naar hun 'magic' om di...

Marketing26.04.2016

Geen tijd voor een sixpack? Geen probleem met AXE!

Dronevertising!

Gastartikel door Dennis De Cat: Meer info: Facebook / LinkedIn / Slideshare / THoM Drones zijn in, ongelofelijk in! Iedereen die de kans kreeg om de Websummit in Dublin of The Next Web Conference in Amsterdam te bezoe...

Technology05.02.2016

Dronevertising!

Naar-Pringles-geurende kaarsen

Kaarsen die geuren – toegegeven, dit werkwoord is misschien niet helemaal op zijn plaats – naar Pringles. Korte pauze om het te laten doordringen. Jup, de chipsfabrikant brengt een reeks kaarsen op de markt met drie...

Marketing01.12.2015

Naar-Pringles-geurende kaarsen

Eindelijk
Het eerste reclamepaneel in de ruimte is Belgisch

Drie onderzoekers van de KU Leuven gaan het eerste "space billboard" ooit lanceren. Ze doen dat om op die manier het onderzoek naar CubeSats, een nieuw type satelliet, te steunen. Die CubeSats zijn volgens hen perfect om...

Technology30.11.2015

Het eerste reclamepaneel in de ruimte is Belgisch

Boondoggle rekruteert adblockers

Boondoggle is op zoek naar versterking. Om de juiste mensen te rekruteren, pakt het bureau uit met een opmerkelijke campagne op de grootste Belgische marketing- en communicatiewebsites: een banner die alleen te zien is v...

Marketing26.11.2015

Boondoggle rekruteert adblockers

Rekruteren via een banner die alleen te zien is voor mensen die een adblocker gebruiken
Mobiel internet zonder ads? Britse operator EE wil je zelf laten beslissen

"Ad blocking" - bij adverteerders sowieso al één van de meest besproken termen van het voorbije jaar - wordt bij deze een nog belangrijker punt op de agenda. Steun ervoor komt deze keer namelijk uit onverwachte hoek: d...

Mobile23.11.2015

Mobiel internet zonder ads? Britse operator EE wil je zelf laten beslissen

Free spirits, mooie serie over echte mensen en hun passies

‘Free Spirits’ is een mini-docuserie van het Belgische biermerk Primus met als onderwerp om gelijkgestemde eigenzinnige zielen te portretteren. De serie volgt een aantal mensen die hun eigen weg volgen en bewuste keu...

Marketing05.08.2015

Free spirits, mooie serie over echte mensen en hun passies

Verder lezen over Online

​Zijn de versoepelingen van invloed op de online casino markt?

Met veel maatregelen in Europa om elke kans op verspreiding van het coronavirus tegen te gaan, zijn openbare gelegenheden langdurig gesloten geweest. Met name de horeca, musea, dierentuinen, waterparken en casino’s zij...

Web01.06.2021

​Zijn de versoepelingen van invloed op de online casino markt?

Adblockers en awareness

Goedenavond allemaal! Mijn naam is Renske van den Bogaard, International Media & Entertainment Management-studente aan de NHTV in Breda. Ik ben momenteel aan het afstuderen met een thesis over adblockers. Hiervoor kan i...

Marketing14.03.2016

Adblockers en awareness

Mogen we 4 minuten van je tijd?
Napoleon Games lanceert het eerste Branded Live Casino

Gisteren waren we te gast bij Napoleon Games voor hun lancering van het eerste Branded Live Casino in België. Dit is zoals een online Casino waar je in 2D of 3D spelletjes kan spelen. Het grootste verschil is dat dit on...

Algemeen26.02.2016

Napoleon Games lanceert het eerste Branded Live Casino

Betekent internet het einde van lineair televisie kijken?

Gastartikel door Renske van den Bogaard Enkele van de grootste TV-persoonlijkheden van Nederland zaten aan tafel in de talkshow RTL Late Night. Hier discussieerden zij over de toekomst van lineair televisiekijken. Een d...

Technology26.01.2016

Betekent internet het einde van lineair televisie kijken?

Nederlandse TV-toppers Linda en John de Mol kijken in de toekomst
Vier & Vijf lanceren online videoplatform Meer.be

Zo lezen we op Datanews.be, op de site van SBS Belgium is er nog geen nieuws over terug te vinden: "Meer.be, de site waar de programma’s van Vier en Vijf te bekijken zijn, ging deze week in soft launch. Momenteel is e...

Technology14.10.2013

Vier & Vijf lanceren online videoplatform Meer.be

De Youtube Music Awards komen eraan

Op zondag 3 november zal YouTube de allereerste YouTube Music Awards gaan hosten. Een event, gehouden in New York City, dat uiteraard live-gestreamed zal worden en ter ere is van de artiesten en de nummers die alle...

Marketing01.10.2013

De Youtube Music Awards komen eraan

Viadesk: online collaboration platform, ook op tablet en smartphone [adv]

Er zijn tegenwoordig veel tools en veel apps die te gebruiken zijn voor werk. Vaak concentreren die apps zich op een enkele behoefte, bijvoorbeeld voor het sociale aspect of juist voor enkel voor het documentbeheer. Viad...

Technology24.07.2013

Viadesk: online collaboration platform, ook op tablet en smartphone [adv]

OpenStreetMap gebruikt crowdsourcing in interactieve graphics

In de laatste 8 jaar is de groei van OpenStreetMap snel gegaan. De open-source kaartensite heeft meer dan 1 miljoen bijdragen die bij elkaar 21 miljoen mijl aan gedetailleerde wegen weergeven over de gehele wer...

Technology13.06.2013

OpenStreetMap gebruikt crowdsourcing in interactieve graphics

Verder lezen over Reclame

Maak zelf een Virtual Reality bril met Coca Cola

Dat Virtual Reality meer en meer in de kijker komt, mag geen verrassing zijn. We hebben al meermaals aangegeven dat Virtual Reality echt aan het doorbreken is. Ook Coca Cola heeft dit begrepen en wil hun kartonnen verpa...

Marketing24.02.2016

Maak zelf een Virtual Reality bril met Coca Cola

Het eerste reclamepaneel in de ruimte is Belgisch

Drie onderzoekers van de KU Leuven gaan het eerste "space billboard" ooit lanceren. Ze doen dat om op die manier het onderzoek naar CubeSats, een nieuw type satelliet, te steunen. Die CubeSats zijn volgens hen perfect om...

Technology30.11.2015

Het eerste reclamepaneel in de ruimte is Belgisch

Jouw privé foto’s, straks als reclame op Facebook

Vanaf 30 januari 2015 gaan de nieuwe gebruikersvoorwaarden van Facebook in. Daarmee zal Facebook al jouw gegevens kunnen verkopen om er gerichte reclame van te maken. Zij worden er rijk van en jij krijgt niets, behalv...

Social31.12.2014

Jouw privé foto’s, straks als reclame op Facebook

Moderne videoclip voor klassieke symphonie uit 1893 gaat viraal

Dvořák - Symphony No. 9 Allegro con fuoco (Official Music Video). Dat is de officiële titel van de videoclip die een paar dagen geleden online ging, een moderne videoclip speciaal gemaakt voor een heel klassiek stukje...

Marketing23.04.2014

Moderne videoclip voor klassieke symphonie uit 1893 gaat viraal

Sony verkoopt nieuwste Walkman in een fles water

Moest je er nog aan twijfelen of die waterdichte Walkman van Sony wel echt waterdicht is... of eerder spatvrij ofzo dan heeft DraftFCB wel een hele straffe manier gevonden om ons er allemaal van te overtuigen dat het...

Gadgets11.02.2014

Sony verkoopt nieuwste Walkman in een fles water

Look up & Look down. Contextuele billboards in Londen

Vorige week startte British Airways met zijn nieuwe #lookup campagne waarbij interactieve billboards werden ingezet. Deze billboards hadden te nodige tracking technologie aan boord om overvliegende vliegtuigen van Britis...

Marketing04.12.2013

Look up & Look down. Contextuele billboards in Londen

Een portret van je rijgedrag dankzij Lexis “Art is Motion”

Happiness Brussels lanceerde vorige week een nieuwe campagne voor Lexus onder de noemer "Art is Motion". Voor het project installeerden ze een systeem in een nieuwe Lexis IS 300h hybride waarbij ze de wagen een schilderi...

Automotive05.11.2013

Een portret van je rijgedrag dankzij Lexis “Art is Motion”

Pinterest & Instagram gaan de reclametoer op

Promoted pins. Het zal niet lang meer duren vooraleer u deze tussen de je andere pins op Pinterest ziet staan. En dat moet geen verrassing wezen. Met meer dan 10 miljoen unieke bezoekers per maand groeit de service nog s...

Marketing30.09.2013

Pinterest & Instagram gaan de reclametoer op