Redactie Belgiancowboys - bereikbaar via redactie [at] belgiancowboys.be
Allianz Global Assistance presenteerde vandaag hun eerste Twitter-onderzoek voor reizen. Daaruit blijkt dat veruit de meeste Twitter-hulpverzoeken (65%) gaan over het plannen van een reis en toeristische activiteiten die men tijdens de reis wil ondernemen. 38% van de twitteraars vertrouwt op het eigen netwerk bij de keuze van een bestemming. 26% gebruikt Twitter als hulp bij de logistiek van hun reisplannen, zoals het kiezen van het hotel en het berekenen van de reiskosten.
Uit het internationale onderzoek komt onder meer naar voren dat een derde van de geanalyseerde tweets zich rechtstreeks tot toerisme- en reisprofessionals (o.m. luchtvaartmaatschappijen, touroperators en hotels) richt. Daarbij gaat het vooral om hulpverzoeken. Verzoeken voor noodhulp blijken echter zeldzaam. Ook komen er weinig verzoeken binnen met betrekking tot het visum, geld, de bagage of het in contact willen treden met een ambassade.
Rémi Grenier, CEO en President van Allianz Global Assistance:
Elk jaar helpen we miljoenen reizigers bij de voorbereiding van hun reis, zodat ze zo veel mogelijk kunnen genieten en onder de beste omstandigheden kunnen terugkeren. Als een hulpverleningsbedrijf vonden we dat de tijd rijp was om het gedrag van gebruikers op social media kanalen nader te onderzoeken, en op Twitter in het bijzonder bij het mobiele gebruik daarvan. De ontwikkeling van deze kanalen heeft tot nieuwe vormen van gebruik geleid: nieuwe manieren om te reizen, nieuwe interacties, nieuwe manieren om smartphones te gebruiken, nieuwe verwachtingen, nieuwe leefritmes. Het #HELPME-onderzoek onderstreept het nieuwe gedrag van bepaalde avant-garde reizigers die waarschijnlijk de voorbodes zijn van de gewone lifestyle van morgen.
Meer over het onderzoek is te vinden in onderstaande infographic.
Dit artikel werd overgenomen van Dutch Cowboys.
Verder lezen over Infographic
Web19.11.2015
Interactieve infographic toont gendergelijkheid per land
En we moesten ons schamen.Mobile01.07.2014
Typische dag van een mobiele gebruiker [infographic]
Technology20.06.2013
Windows 8’s meest irritante features [infographic]
Mobile10.06.2013
Social media & brand interaction [infographic]
Design05.06.2013
What makes an infographic cool? [infographic]
Web03.06.2013
Motieven en methodes van de gevaarlijkste hackers [Infographic]
Gadgets29.05.2013
Xbox One vs Playstation 4 [Infographic]
Web28.05.2013
Infographic: wat gebeurt er op 1 dag op het internet?
Verder lezen over Travel
Automotive28.03.2022
Reizen met een camper? Dit moet je weten
Gadgets03.12.2019
Dit zijn de 15 leukste sinterklaas cadeautjes voor reizigers
Travel30.01.2018
Belgen maken het bont op skivakantie
InfographicTravel05.07.2017
Belgische strandgangers zitten niet te wachten op romantiek
Technology04.07.2017
Deze zomer surf je in Oostende ook op het strand
De Stad aan Zee breidt gratis wifinetwerk uitGadgets01.03.2017
Travis the Translator: een wereld zonder taalbarrières
MWC 2017Travel08.07.2016
Google maakt je reis gemakkelijker
Travel26.05.2016
Hotspotten met Lenovo
Verder lezen over Twitter
Social18.04.2019
Twitter volgt de Europese Parlementsverkiezingen van 2019
Social18.03.2019
Twitter wil het gemakkelijker maken om gesprekken te volgen
Ook als je er zelf niet aan deelneemtSocial15.05.2018
Influencers krijgen strenge regels opgelegd
Social08.11.2017
Twitter verdubbelt naar 280 tekens maar ga je die ook gebruiken?
Social15.12.2016
Nu ook live streamen via Twitter #GoLive
Social13.09.2016
Twitter laat je vanaf 19 september meer schrijven in 140 tekens
Wat telt er allemaal niet meer mee voor de 140 tekens?Social22.03.2016
Twitter Sports Year 2016
Social07.01.2016