Kris Hoet is Hoofdredacteur van Belgiancowboys, maar in het dagelijkse leven vooral actief als Creative Innovator bij WARPED. Als regelrechte petrolhead is hij mede-bezieler van Carrepublic. Andere passies zijn fotografie & mountainbiken.
Disney heeft aangekondigd dat het tijdens de komende maanden een aantal nieuwe tools & diensten zal lanceren onder het label MyMagic+ die ervoor moeten zorgen dat de experience van de bezoekers beter wordt. Gasten zullen de mogelijkheid krijgen om exacte uren te boeken op de verschillende shows & attracties voor ze het park bezoeken bijvoorbeeld.
Een belangrijk onderdeel van die MyMagic+ experience is natuurlijk de bijhorende My Disney Experience website en mobiele applicatie. Hier zal je alle boekingen kunnen doen. Belangrijker is echter nog de MagicBand. Deze Disney armband zal de sleutel van je hotelkamer zijn, het ticket voor het park, toegang tot de FastPass en zelfs als betaalmiddel binnen de resorts.
Zeker de MagicBand lijkt ons een ideaal middel om de klanten een betere experience te geven, maar tegelijk zien we als marketeers ook de informatie die Disney hier moet kunnen door verkrijgen over het gedrag van zijn gasten. Vooralsnog enkel verwacht in de Amerikaanse parken maar het is waarschijnlijk enkel een kwestie van tijd voor we dit ook in Europa mogen verwachten.
Verder lezen over Disney
Marketing25.09.2013
Second screen bij Disney’s Kleine Zeemeermin
Technology03.05.2013
De HideOut projector van Disney wekt boeken tot leven
Technology05.04.2013
Disney doekt LucasArts op
Marketing22.01.2013
Disney maakt echte #8bitlane om ‘Wreck-it Ralph’ te promoten
Gadgets17.01.2013