Redactie Belgiancowboys - bereikbaar via redactie [at] belgiancowboys.be
Profitero heeft een analyse uitgevoerd bij een aantal grote Amerikaanse online aanbieders van producten zoals Walmart, Best Buy en Amazon. Ze zijn er achter gekomen dat grote bedrijven als Walmart en Best Buy hun online prijzen maar liefst gemiddeld 50.000 keer per dag veranderen. Maar dat is nog niets vergeleken met wat Amazon.com doet.
Uit de analyse blijkt namelijk dat Amazon meer dan 2,5 miljoen keer prijzen aanpast. Per dag! De tijden dat de zoon van de groentenboer het dorp door moest fietsen om te kijken wat de sla bij de concurrent kost, zodat hij zijn prijs daarop aan kan passen, zij voorbij. Slimme rekenprogramma’s verwerken enorme hoeveelheden data en zorgen er voor dat bedrijven als Amazon direct kunnen inspelen op veranderende prijzen.
In de grafiek zie je dat het gemiddelde eerst rond de 2 miljoen veranderingen in prijzen per dag lag, maar de laatste maanden is dat gemiddelde nar 2,5 miljoen opgeschoven. Een indrukwekkende prestatie die de concurrentiepositie alleen maar zal versterken.
Verder lezen over Agile
Technology19.06.2013
“We varen liever op de wilde zee.” Wij spraken met Jimmy Janlén, Agile Coach bij Spotify [interview]
Technology18.06.2013
“Durf je organisatie te veranderen.” Wij spraken met Jurgen Appelo, ‘Lean & Agile guru’, tijdens DARE 2013 [interview]
Technology17.06.2013
DARE 2013 Conference. Be Agile, Scale Up, Stay Happy. Het verslag
Social15.03.2013