Facebook introduceerde de huidige Like knop in 2010 en sindsdien is deze hetzelfde gebleven. De blauw met witte duim omhoog naast het woordje “Like” of “Vind ik leuk”. Het aantal websites dat hun content promoot met deze button is door de jaren heen behoorlijk toegenomen, de “Like & Share buttons” worden namelijk dagelijks meer dan 22 miljard keer bekeken op 7,5 miljoen verschillende websites. Toch heeft Facebook bekend gemaakt dat het iets nieuws gaat proberen. En introduceren ze een geheel nieuw design voor deze knoppen. “To help people share more great content across the web.”
Als je op dit moment gebruik maakt van de oude Like-knop, wordt deze automatisch bijgewerkt naar de nieuwe designs. De uitrol hiervan zal in de komende weken (voor iedereen) plaatsvinden.
Verder lezen over Facebook

Social15.05.2018
Influencers krijgen strenge regels opgelegd

Social19.04.2018
Facebook vlucht met 1,5 miljard gebruikers naar de VS
Bang voor Europese privacy wet?
Social10.04.2018
Zo check je of je Facebook-gegevens gelekt zijn

Social04.10.2016
Facebook introduceert Messenger Lite
Geen snelle smartphone? Geen probleem: hier is Messenger Lite
Social07.04.2016
Zo vind je de verborgen inbox van Facebook Messenger
De 'spambox' met gefilterde berichten bestaat blijkbaar al jaren en krijgt nu pas aandacht.
Social16.03.2016
Instagram-tijdlijn niet meer in chronologische volgorde

Web10.03.2016
Indische hacker kon bij alle Facebook-accounts die hij maar wou

Social02.03.2016