Redactie Belgiancowboys - bereikbaar via redactie [at] belgiancowboys.be
Afgelopen donderdag introduceerde Facebook de Facebook Card, een fysieke kaart waarmee Facebook-gebruikers in de Verenigde Staten aankopen kunnen doen bij verschillende winkels die met Facebook samenwerken. De kaart is geïntroduceerd als uitbreiding van Facebook Gifts, wat vorig jaar door Facebook in het leven is geroepen, maar nog steeds alleen toegankelijk is voor inwoners van de Verenigde Staten.
Via de website is het mogelijk om een fysieke Facebook Card aan te schaffen die gebruikt kan worden bij Jamba Juice, Olive Garden, Sephora en Target. Na het kiezen van het gewenste bedrag en het afronden van de betaling zal de ontvanger een melding krijgen over het kado en binnen enkele dagen zal de ontvanger per post een fysieke Facebook Card ontvangen.
De Facebook Card hoeft niet weggegooid te worden, aangezien de kaart opnieuw te gebruiken is. Wanneer iemand weer een gift krijgt via Facebook Card, zal het bedrag direct worden toegevoegd aan de kaart. De kaart is niet gekoppeld per winkel, dus het kan goed zijn dat er een specifiek bedrag staat voor een winkel terwijl er bij een andere winkel een ander bedrag staat. Via mobiel is het tegoed van de kaart ook te zien.
Verder lezen over Facebook
Social15.05.2018
Influencers krijgen strenge regels opgelegd
Social19.04.2018
Facebook vlucht met 1,5 miljard gebruikers naar de VS
Bang voor Europese privacy wet?Social10.04.2018
Zo check je of je Facebook-gegevens gelekt zijn
Social04.10.2016
Facebook introduceert Messenger Lite
Geen snelle smartphone? Geen probleem: hier is Messenger LiteSocial07.04.2016
Zo vind je de verborgen inbox van Facebook Messenger
De 'spambox' met gefilterde berichten bestaat blijkbaar al jaren en krijgt nu pas aandacht.Social16.03.2016
Instagram-tijdlijn niet meer in chronologische volgorde
Web10.03.2016
Indische hacker kon bij alle Facebook-accounts die hij maar wou
Social02.03.2016