Redactie Belgiancowboys - bereikbaar via redactie [at] belgiancowboys.be
De VRM (Vlaamse Regulator Media) heeft net laten weten dat de opgeleukte reclameblokken op VIER zijn in strijd met het Mediadecreet. SBS Belgium wordt hiervoor gewaarschuwd en dient de overtreding stop te zetten. Concreet zegt het besluit:
“Zowel het Mediadecreet als Europese regelgeving (en de interpretatie daarvan) bepalen dat televisiereclame duidelijk herkenbaar moet zijn en duidelijk onderscheiden van redactionele inhoud. Hiermee beoogt de regelgever te vermijden dat er verwarring ontstaat bij de kijker over de aard van de boodschap waarnaar hij kijkt (hetzij reclame, hetzij redactionele informatie). De VRM is van oordeel dat “de snelste quiz ter wereld”, “de kortste show” en andere animatiefilmpjes als redactionele inhoud moeten worden beschouwd en bijgevolg niet in de reclameblokken mogen worden uitgezonden. SBS Belgium wordt gewaarschuwd voor deze overtreding en dient de overtreding stop te zetten.”
Verder lezen over Reclame
Marketing24.02.2016
Maak zelf een Virtual Reality bril met Coca Cola
Technology30.11.2015
Het eerste reclamepaneel in de ruimte is Belgisch
Social31.12.2014
Jouw privé foto’s, straks als reclame op Facebook
Marketing23.04.2014
Moderne videoclip voor klassieke symphonie uit 1893 gaat viraal
Gadgets11.02.2014
Sony verkoopt nieuwste Walkman in een fles water
Marketing04.12.2013
Look up & Look down. Contextuele billboards in Londen
Automotive05.11.2013
Een portret van je rijgedrag dankzij Lexis “Art is Motion”
Marketing30.09.2013