Redactie Belgiancowboys - bereikbaar via redactie [at] belgiancowboys.be
Een foto maken, een coole filter eroverheen en delen op Instagram… Het gebeurt wereldwijd zo’n 40 miljoen keer per dag. Met de Instagram-pillars wordt het populaire sociale medium nu ingezet om online én offline exposure te genereren op evenementen.
De deelnemer maakt een foto op het event en deelt deze op Instagram samen met de door de klant vastgestelde hashtag. Alle foto’s met deze hashtag worden direct geprint in polaroid formaat. Binnen een minuut ligt de foto bij de Instagram-pillar klaar om mee naar huis genomen te worden.
De Instagram-pillar, ontwikkeld door Dorst & Lesser, is een effectieve manier om jouw doelgroep online én offline te bereiken. De hashtag, waar de merk- of eventnaam in kan worden gecommuniceerd, wordt gedeeld met alle volgers van de deelnemer op Instagram. Tevens zorgen de foto’s op Instagram voor een online viraal bereik van het merk of event (social sharing). Daarnaast kan de polaroid naar wens worden vormgegeven, met logo’s, visuals, etc.
De Instagram-pillars hebben al op meerdere evenementen gestaan. Eén van de meest recente projecten was voor de Engelse online fashion retailer Boohoo.com. Zij stonden met hun met fashion gevulde Boohoo-bus op het tweedaagse festival Parklife in Manchester. Als social activatie hebben zij de Instagram-pillar ingezet.
Dit artikel werd overgenomen van Dutch Cowboys.
Verder lezen over Instagram

Social15.05.2018
Influencers krijgen strenge regels opgelegd

Algemeen19.02.2018
Eet pizza en win een reis naar Italië!

Social21.11.2016
Instagram introduceert live videostreams
en verdwijnende privéberichten
Social13.09.2016
Instagram krijgt vanaf vandaag een commentaarfilter
Kies zelf wat je niet wilt zien in je feed
Social17.03.2016
Hoeveel meisjes zie jij op het beeld?

Social16.03.2016
Instagram-tijdlijn niet meer in chronologische volgorde

Social04.03.2016
$2000/week om Instagram foto’s te maken

Social02.03.2016