Redactie Belgiancowboys - bereikbaar via redactie [at] belgiancowboys.be
Twee van ‘s werelds grootste reclamegroepen, het Amerikaanse Omnicom (met oa TBWA, BBDO en DDB) en het Franse Publicis (met oa Publicis en Leo Burnett) worden door deze ‘merger of equals’ op slag groter dan de vroegere nummer 1 WPP (met Ogilvy, JWT en Y&R..) Dat kondigden Maurice Levy (links), CEO van Publicis, en John Wren (rechts), de CEO van Omnicom, gisteren in Parijs zelf aan. Beide heren gaan ook samen de nieuwe groep leiden.
Er is al jarenlang een concentratiebeweging bezig in de sector met het oog op kostenbesparingen, het innemen van nieuwe markten (Azië en Zuid-Amerika) en het nog steeds groeiende belang van de digitalisering van de sector.
Verder lezen over Advertising
![](https://www.belgiancowboys.be/wp-content/uploads/posts/list/influencer-marketing-1.jpg)
Marketing07.06.2019
Matrix-studie België, digitale marketing wordt volwassen
Influencer marketing in de lift![](https://www.belgiancowboys.be/wp-content/uploads/posts/list/axecampagne-620.jpg)
Marketing26.04.2016
Geen tijd voor een sixpack? Geen probleem met AXE!
![](https://www.belgiancowboys.be/wp-content/uploads/posts/list/dronesquare.jpg)
Technology05.02.2016
Dronevertising!
![](https://www.belgiancowboys.be/wp-content/uploads/posts/list/pringles-geurkaarsen-thumbnail.jpg)
Marketing01.12.2015
Naar-Pringles-geurende kaarsen
Eindelijk![](https://www.belgiancowboys.be/wp-content/uploads/posts/list/website-research-large-1.jpg)
Technology30.11.2015
Het eerste reclamepaneel in de ruimte is Belgisch
![](https://www.belgiancowboys.be/wp-content/uploads/posts/list/boondoggle-adblock.jpg)
Marketing26.11.2015
Boondoggle rekruteert adblockers
Rekruteren via een banner die alleen te zien is voor mensen die een adblocker gebruiken![](https://www.belgiancowboys.be/wp-content/uploads/posts/list/456841414.jpg)
Mobile23.11.2015
Mobiel internet zonder ads? Britse operator EE wil je zelf laten beslissen
![](https://www.belgiancowboys.be/wp-content/uploads/posts/list/primus-free-spirits.jpg)
Marketing05.08.2015