Marketing06.12.2012

Paulien Peeters en Izzy Van Aelst beste jonge marketers


Zaterdag streden 10 finalisten om de titel van Marketing Genius 2013. Deze wedstrijd is een initiatief van The House of Marketing en heeft als doel jong, aanstormend marketingtalent een podium te geven om zijn vernieuwende ideeën naar voor te brengen, maar ook de uitdagingen van het beroep in de verf te zetten. Bij de studenten kaapte Paulien Peeters, studente marketing aan de EDHEC Business School in Lille, de hoofdprijs weg. Izzy Van Aelst, hoofd interne communicatie bij Ageas, was de beste young potential.

Vorige weekend toonden 10 jonge professionals en studenten in de kantoren van The House of Marketing hun creativiteit en marketinginzicht door een point of view te presenteren over een actueel en concreet marketingvraagstuk, hen voorgelegd door de deelnemende bedrijven. Ze werden beoordeeld op basis van vijf criteria: marketingkennis, creativiteit, structuur, kracht en de presentatie van het onderwerp. De juiste ideeën hebben is immers één zaak; men moet ze ook nog aan de man kunnen brengen.

Bij de studenten kwam Paulien Peeters als winnares uit de bus. Met haar presentatie over hoe Delhaize zich zou moeten profileren om voortaan de nummer 1-partner voor een gezonde levensstijl te worden, overtuigde zij de jury unaniem.

“Ik deed in de eerste plaats mee omdat ik het concept van de wedstrijd pure fun vind”, vertelt Paulien Peeters. “Bij deze wedstrijd gaat het erom dat je creatief bent en out of the box durft denken. Als goede marketeer moet je in het oog springen, een beetje gek zijn misschien. Daarnaast vond ik het erg interessant om te zien hoe anderen een totaal verschillende visie ontwikkelden over eenzelfde topic. Geen enkele oplossing is de enige juiste!” Via deze link kunt u de presentatie van Peeters bekijken.

De winnaar bij de Young potentials was Izzy Van Aelst. Hij had het over hoe een biermerk (Maes) de klassieke muzieksponsoring kan overstijgen.

“Marketing Genius Challenge is een inspirerend concept”, vertelt Izzy Van Aelst. “Het is dé manier om in contact te komen met de meest uiteenlopende visies op marketing, en voor studenten een mogelijkheid om hun theoretische kennis praktijk te zien worden. Voor mezelf is deze trofee een bevestiging van het feit dat ik de juiste keuze heb gemaakt door ondanks mijn studies rechten toch marketeer te worden.” Via deze link kunt u de presentatie van Van Aelst bekijken.

Beide winnaars gaan niet enkel met deze titel naar huis, maar nemen een mooi prijzenpakketvan zo’n € 3.000 mee naar huis, met dank aan deelnemende bedrijven Nikon, BMWi, SurfBlend/SnowBlend, Media Marketing en The House of Marketing.

Deze winnaars waren de beste van in totaal 800 deelnemers, waarvan er 350 de tweede ronde haalde en er 10 finalisten werden geselecteerd. Ook deze 10 finalisten kregen een goed gevulde prijzenpot mee dankzij Thalys, Bongo, Fotofabriek.nl, Mobile Vikings, Health City, De Standaard en Delhaize.