Redactie Belgiancowboys - bereikbaar via redactie [at] belgiancowboys.be
De Effie Awards 2013, de marketing-reclame prijzen voor campagnes die ‘werken’ en hun effectiviteit bewijzen, werden gisteren voor de 25ste keer in ons land uitgereikt. De prijzen gaan elk jaar opnieuw weer naar campagnes waarvan het succces objectief op basis van feiten en cijfers aangetoond wordt, een duidelijke verwijzing naar het snel evoluerend marketinglandschap.
Gold Effie
Effie Gold winnaar werd Telenet en TBWA voor hun King & Kong-campagne. Die breekt naar eigen zeggen ‘radicaal met de klassieke telecom campagnes’. De positieve noot die doorheen de hele campagne op te merken is, valt niet te vergelijken met de soms agressieve, promotionele communicatie in die sector. De cijfers liegen er niet om: Telenet verdubbelde op 1 jaar tijd zowel zijn marktaandeel als het aantal nieuwe klanten.
1st Silver Effie
De Zilveren Effie gaat naar de Music for Life campagne ‘Follow me’ van Studio Brussel en de Mortierbrigade. Die campagne over dementie zorgde ervoor dat 75 % van alle Vlamingen het centrale thema opgemerkt en begrepen heeft. 36 % zegt zo dat de campagne hun visie op het thema in positieve zin veranderde en dat voor 87 % het taboe rond dementie heeft doorbroken. Zeer straffe cijfers dus!
2nd Silver Effie
Nog een Zilveren Effie werd uitgereikt voor VRT en Boondoggle voor Ketnet. De campagne beoogde een gedragswijziging bij twee uiteenlopende doelgroepen. Op 2 weken tijd werd bijna 90 % van de doelgroep doorgevoerd.
3rd Silver Effie
Een derde Silver Effie ging naar de Tiense Suikerraffinaderij en Havas Brussel voor ‘Tiense Suiker Harde Klontjes’. De vernieuwende communicatie in een mature markt, vond de jury opmerkelijk. De storytelling is uitstekend in de tv-spot (zie hieronder) en verpersoonlijkt daarmee het merk en toont bovendien de wervende kracht van creatieve en emotionele communicatie.
Bronze Effies
De Bronzen Effies werden uitgedeeld aan de Koninklijke Belgische Voetbal Bond en Boondoggle voor De Duiveluitdagingen, Campbell Foods en These Days voor Devos Lemmenscampagne en Unilever en McCann Brussels voor Knorr Soup as a Sauce.
Verder lezen over Awards
Marketing03.12.2020
Dit zijn de eerste winnaars van de Belgian Marketing Awards
Delhaize, Spott en Sophie Pollet (Telenet)Marketing29.10.2020
Dit zijn de 9 Belgian Marketing Awards finalisten
Travel28.04.2016
Dit is het ‘Beste strand van Europa in 2016’
Marketing04.12.2015
Eurobest: 30 Belgische prijzen
1 Grandprix, 3 Goud, 10 Zilver en 16 BronzeMarketing30.11.2015
Eurobest: welke seminaries gaan we volgen?
Van alle sprekers op Eurobest heeft Belgian Cowboys er een paar uitgepikt.Marketing29.11.2015
Eurobest: wie won ook alweer in 2014?
Alle Belgische Eurobest winnaars van 2014Social06.11.2013
De Facebook studio awards 2014: inschrijvingen zijn geopend
Marketing24.06.2013
Dit zijn alle Belgische winnaars van Cannes Lions 2013
Verder lezen over Telenet
Mobile06.04.2018
Vergelijking gsm abonnementen (2018)
Dit is het beste aanbod!Algemeen07.03.2018
Telenet wordt volledige eigenaar van Vier, Vijf en Zes
Algemeen10.01.2017
Proximus & Telenet worden duurder, Orange niet!
Algemeen24.05.2016
Telenet verhoogt uploadsnelheid van vaste internetabonnementen
Mobile31.03.2016
Vergelijking gsm abonnementen
Mobile22.01.2016
Telenet mag Base overnemen
Mobile20.04.2015
Telenet neemt BASE over voor 1,3 miljard Euro
Nu ook BASE naar TelenetTechnology19.05.2014