Kris Hoet is Hoofdredacteur van Belgiancowboys, maar in het dagelijkse leven vooral actief als Creative Innovator bij WARPED. Als regelrechte petrolhead is hij mede-bezieler van Carrepublic. Andere passies zijn fotografie & mountainbiken.
Dat is alvast één van de conclusies van een nieuwe Insites onderzoek naar Generation Y. Het blijkt dat slechts 1% van de 15- tot 25-jarige Belgen de pagina van een merk op Facebook een geloofwaardige bron vindt van informatie over het product. Met dat resultaat zijn dergelijke pagina’s bij jongeren niet méér geloofwaardig voor hen dan reclame of dan wat een concurrent over het merk zou vertellen.
Het toont verder vooral aan dat brandpages op Facebook door de meeste jongeren (en waarschijnlijk niet alleen jongeren) duidelijk als reclame worden aanzien. Erger nog, dat het als ‘klassieke’ advertising wordt aanzien. De ‘Condescending Corporate Brand Page’ op Facebook probeert ons dat trouwens reeds een tijdje op een zeer pijnlijke manier duidelijk te maken.
U zal ongetwijfeld veel zaken uit dit onderzoek spontaan herkennen, maar het blijft wel een goeie lectuur als u een idee wil krijgen van de Generation Y in Europa. Insites heeft voor dit onderzoek 4.000 jongeren tussen 15-25 jaar ondervraagd in 16 verschillende landen. Het resultaat ziet u hier:
Verder lezen over Facebook
Social15.05.2018
Influencers krijgen strenge regels opgelegd
Social19.04.2018
Facebook vlucht met 1,5 miljard gebruikers naar de VS
Bang voor Europese privacy wet?Social10.04.2018
Zo check je of je Facebook-gegevens gelekt zijn
Social04.10.2016
Facebook introduceert Messenger Lite
Geen snelle smartphone? Geen probleem: hier is Messenger LiteSocial07.04.2016
Zo vind je de verborgen inbox van Facebook Messenger
De 'spambox' met gefilterde berichten bestaat blijkbaar al jaren en krijgt nu pas aandacht.Social16.03.2016
Instagram-tijdlijn niet meer in chronologische volgorde
Web10.03.2016
Indische hacker kon bij alle Facebook-accounts die hij maar wou
Social02.03.2016
GETEST: 3 tips om je borsten groter te doen lijken!
VIDEOVerder lezen over Onderzoek
Algemeen07.06.2016
Televisie staat centraal in de beleving van het EK voetbal
Meer dan driekwart van de Belgen bekijkt matchen Rode Duivels liefst thuis of bij vriendenMobile27.04.2016
Belg verkiest smartphone die groot én degelijk scherm biedt
Size does matterMarketing14.03.2016
Adblockers en awareness
Mogen we 4 minuten van je tijd?Technology09.03.2016
Smartphones te hacken met geprinte vingerafdruk
Automotive06.01.2016
Dit vinden we het belangrijkst in de auto van de toekomst
Gadgets16.12.2014
Digimeter 7: nieuwsconsumptie meer en meer mobiel
Marketing19.12.2013
Het multiscreen-gezin in Vlaanderen is een feit
Social12.11.2013