Marketing25.01.2013

Internet Explorer: the browser you loved to hate


Internet Explorer

Humor en Microsoft: het is geen voor de hand liggende combinatie. Zelfspot? Nog moeilijker.

En toch is het Microsoft dat nu voor de lancering van Internet Explorer 10 uitpakt met een nostalgisch aandoend filmpje waarin ze terugblikken op de jaren negentig met zijn vele grappige accessoires en modeverschijnselen. Maar opvallend: ze zoomen daarbij ook in op de attitude die het publiek van toen had tov Internet Explorer; het was toen namelijk de browser you loved to hate. Het waren de jaren van de browser wars tussen Netscape en Internet Explorer, en die laatste had zich niet populair gemaakt door wat de Europese Unie later als monopoliepraktijken zou beschouwen.

Anyway, dààr blijkt Microsoft nu allemaal mee in het reine te zijn gekomen; ze geven ruiterlijk toe dat mensen hen vroeger haatten. Maar, zo zeggen ze, you grew up, and so did we. Introducing Internet Explorer 10.

De reclame-Twitterati zijn vooralsnog niet overtuigd van het potentieel van deze richting.

En inderdaad, je weet niet hoe de consument hierop zal reageren. Maar het is een verfrissende en verrassende move, en dat alleen al verdient respect.

Bij deze dus.

Verder lezen over Browser

Momentum. Maak de begin tab in je browser interessanter

Gebruik je Chrome? Dan moet je zeker de Momentum Extensie eens proberen. Eens geinstalleerd krijg je telkens bij het openen van een nieuwe tab een mooie image (waar je meteen goed gezind van wordt) en de tijd + weerb...

Web02.04.2014

Momentum. Maak de begin tab in je browser interessanter

Geef je gezicht een masker in realtime met dit browser experiment

Developer Audun Mathias Øygard heeft een browser experiment gemaakt waarbij je met behulp van je webcam feed je gezicht een masker kan geven in realtime. Je kan kiezen tussen het masker van een normale man/vrouw of gaan...

Technology16.01.2014

Geef je gezicht een masker in realtime met dit browser experiment

Verander je browser eens in een accordeon

Dat is exact wat de Russische muzikant/developer Artem Polikarpov moest gedacht hebben toen hij aan het volgend project begon. Als je 'Garmoshka' opent in je browser dan krijg je een accordeon te zien die speelbaar...

Web23.04.2013

Verander je browser eens in een accordeon

Hoe groot is je browser venster? [tools]

Soms kan het wel handig zijn om exact te weten hoeveel pixels er zichtbaar zijn in je browser venster, en niet enkel voor designers. En misschien is het niet voor jezelf maar wil je graag van een collega weten waarom die...

Design18.04.2013

Hoe groot is je browser venster? [tools]

Add to Wunderlist. Zet het internet in je to-do list

Wunderlist, de favoriete to-do app op de redactie van Belgian Cowboys, is net weer iets beter geworden. Met de Add to Wunderlist browser extension voor Chrome, Firefox & Safari kan je nu nog makkelijker sites of content...

Web18.03.2013

Add to Wunderlist. Zet het internet in je to-do list

Verder lezen over Campaign

Maak je video’s episch met Epicgram.

Video’s maken met de smartphone doen we zo vaak, klassieke muziek beluisteren iets minder. Met Epicgram willen de makers ons aansporen om beide te combineren: klassieke muziek heeft een versterkend, laat ons zeggen ep...

Mobile15.04.2016

Maak je video’s episch met Epicgram.

Een verslavende app waarmee je je video’s via slow motion en klassieke muziek een extra dimensie geeft.
Corona Luna billboard vangt de maan op in Coronaflesje

Een unieke reclamecampagne van het Mexicaanse biermerk Corona Extra, genaamd Luna Corona, integreert de maan in een billboard in downtown New York. Op één specifieke en zorgvuldig berekende stand van de maan, lijkt het...

Marketing24.06.2013

Corona Luna billboard vangt de maan op in Coronaflesje

Ad van Stella Artois in het VK verschijnt in real time enkel bij warm weer

De meest recente reclamecampagne van onze Belgische trots - het biermerk Stella Artois - in het Verenigd Koninkrijk, is een risicovolle onderneming. De ad, een interactieve abribus, verschijnt enkel en alleen als het...

Marketing14.06.2013

Ad van Stella Artois in het VK verschijnt in real time enkel bij warm weer

Voorspel met Adidas de Champions League finale van morgen & win een ‘season ticket’ voor je favoriete ploeg volgend jaar

Met het oog op de Champions League finale van morgen tussen Bayern München en Borussia Dortmund, ontwikkelde Adidas een geïntegreerde campagne die users toelaat om te voorspellen wat er net tijdens die wedstrijd zal g...

Mobile24.05.2013

Voorspel met Adidas de Champions League finale van morgen & win een ‘season ticket’ voor je favoriete ploeg volgend jaar

Unicef houdt ons een ‘social media’ spiegel voor

De discussie loopt al een hele tijd achter de schermen van de social media: nooit was het zo makkelijk om ons zogezegd sociaal engagement te tonen als in dit Facebook Era. Gewoon op het duimpje duwen: het doel heeft er...

Marketing24.04.2013

Unicef houdt ons een ‘social media’ spiegel voor