Marketing14.06.2013

HP City 2013: Hewlett Packard ontwikkelde technologie voor meest gepersonaliseerde advertising campagne van Coca-Cola


hp

Tijdens HP City 2013 op 12 juni, een lokaal event van Hewlett Packard in Tour & Taxis Brussel, stond ‘IT Mobility & Innovation’ centraal. Geen gewoon ‘IT event’, maar een jaarlijkse meeting van het Amerikaanse technologiebedrijf op Belgisch niveau met hun stakeholders in een open-minded setting.

Het event bracht heel wat nieuwe inzichten boven tafel. Voornamelijk bleven de klemtonen ook de key words die in de digitale wereld heersen: ‘social, multiple devices, big data & computing everywhere’. Het digitale doordringt dus duidelijk alle sectoren.

Op het programma stonden heel wat sprekers die niet enkel te linken zijn met de ‘core business’ van HP. De interessantste van de hoop was Elke Geraerts: psycholoog, creatief brein achter Clinical Cognition Lab en benoemd tot ‘Slimste vrouw van Nederland’ (als Vlaamse van origine).

De professor psychologie introduceerde ons haar baanbrekend project en linkte de mogelijkheden van ‘e-health’ aan het oplossen van depressies, burn-outs en traumatische ervaringen.

Hewlett Packard, ISS-astronaut Chris Hafield en Coca-Cola in één zin?

Eric Van Bael, Managing Director van HP Belux, maakte al meteen twee duidelijke statements en bewees dat de technologie van HP meer domeinen infiltreert dan je instinctief zou denken.

Dankzij de HP-technologie en de input van NASA is het, nooit eerder gezien, mogelijk om vanuit de ruimte verbinding te hebben met het internet.

Chris Hadfield is een Canadese astronaut die met meer dan 1 miljoen Twitter followers zijn online publiek in de ban houdt via YouTube-filmpjes en fotomateriaal vanuit de ruimte. De technologie van HP heeft ervoor gezorgd dat dit voor de eerste maal mogelijk was. Je zou tegenwoordig denken dat elk gebied geconnecteerd is met het world wide web, dat is helaas buiten het bereik van een ruimtestation gerekend.

chris hadfield ISS

HP zorgde samen met Coca-Cola voor de grootste, gepersonaliseerde campagne in de geschiedenis van de reclame.

Je moet een tijdje niet op onze aardbol geleefd hebben, om een waardig excuus te bedenken om de volgende campagne niet te kennen: de Coca-Cola Sharing campaign was (én is eigenlijk nog altijd) een overdonderend succes. Maar die realisatie kwam er niet zonder de printing technologie van Hewlett Packard. 10 000 verschillende artworks, 800 miljoen gepersonaliseerde labels en distributie over meer dan 32 landen, … zijn enkele van de impressionante facts die Hewlett Packard samen met het team van Coca-Cola wist te realiseren.

coca cola share a coke

Een volgend project dat we in de toekomst van Hewlett Packard nog mogen verwachten is o.a. de 3D-hologram. In de HP Labs, het innovatiecentrum van Hewlett Packard worden soortgelijke technologieën in prototypes gegoten die dan intensief onderzoek ondergaan om vervolgens market-ready producten af te leveren.

3D hologram

Kortom, ‘innovatie’ is werkelijk op alle gebieden te merken. Het is het codewoord voor de huidige economie en in combinatie met de digital era, de ultieme tool om te kunnen ‘overleven’. De ‘challenge’ die daar automatisch mee gelinkt wordt, valt perfect te matchen met de rode draad tijdens HP City 2013:

A wealth of information creates a scarcity of attention

Verder lezen over Coca-Cola

Eet pizza en win een reis naar Italië!

Pizza is één van de meest bestelde gerechten op Takeaway.com. Uit data van de grootste eten-bestelsite blijkt dat pizza Margherita het meest populair is onder de Belgen. Speciaal voor alle pizzafans introduceert Takeaw...

Algemeen19.02.2018

Eet pizza en win een reis naar Italië!

Quick maakt virtual reality toegankelijk voor alle Belgen

Virtual reality – of VR – is internationaal gezien alomtegenwoordig en het aantal toepassingen dat gebruikmaakt van deze technologie neemt alleen maar toe. Toch is VR nog niet goed doorgedrongen in België en hebben...

Technology12.11.2017

Quick maakt virtual reality toegankelijk voor alle Belgen

Maak zelf een Virtual Reality bril met Coca Cola

Dat Virtual Reality meer en meer in de kijker komt, mag geen verrassing zijn. We hebben al meermaals aangegeven dat Virtual Reality echt aan het doorbreken is. Ook Coca Cola heeft dit begrepen en wil hun kartonnen verpa...

Marketing24.02.2016

Maak zelf een Virtual Reality bril met Coca Cola

​Een flashmob maar dan anders

Iedereen kent het; de welbekende flashmob. Iemand begint met dansen op een openbare plaats en het lijkt aslof steeds meer mensen spontaan mee gaan dansen terwijl het eigenijk een ingestudeerde act is. Coca-Cola wilde een...

Marketing25.06.2015

​Een flashmob maar dan anders

[Advertorial]
Ice Ice baby! Nieuw Coca-Cola flesje helemaal uit ijs vervaardigd

Colombiaanse zonnekloppers vinden tegenwoordig op het strand de ultieme verfrissing met een flesje Coca-Cola, helemaal uit ijs vervaardigd. Of in lokale 'slang': 'Botello de Hielo'. Dat is zowel een voordeel voor de geb...

Design07.06.2013

Ice Ice baby! Nieuw Coca-Cola flesje helemaal uit ijs vervaardigd

Ogilvy lanceert Coca-Cola sharing can: het 33cl blikje dat je in twee kan delen

'Coca-cola is all about sharing'. Dat neemt Coco-Cola nu ook echt letterlijk door een Coca-Cola blikje te ontwerpen dat zichzelf in twee 'deelt' zodat je het meteen met iemand anders kan delen. Opnieuw volledig passe...

Marketing03.06.2013

Ogilvy lanceert Coca-Cola sharing can: het 33cl blikje dat je in twee kan delen

Apple prijkt bovenaan top 100 meest waardevolle global brands van 2013

Dit jaar maakte BrandZ, 's werelds grootste brand equity database, opnieuw een ranking van de 100 meest waardevolle global brands. Apple blijft daar nummer één van de top 10 van merken. De waarde van de topmerken g...

Marketing28.05.2013

Apple prijkt bovenaan top 100 meest waardevolle global brands van 2013

Coca Cola content 2020

Alhoewel het niet nieuw is, online gepubliceerd in 2011, is dit toch nog de moeite om eens rustig de tijd te nemen om deze 2 films te bekijken. Coca Cola vertelt op een bijzonder leuk geïllustreerde manier hoe ze d...

Marketing18.03.2013

Coca Cola content 2020