Marketing02.05.2015

Geen halfnaakte mannen meer bij Abercrombie & Fitch


Een van de meest opmerkelijke promotiestunts van de laatste paar jaar stopt ermee. Amerikaanse modeketen Abercrombie & Fitch neemt afscheid van hun sexy, halfnaakte, mannelijke modellen.

De modellen met ontblote bovenlichamen waren jarenlang het visitekaartje van de winkel. De enorm knappe, gespierde mannen staan regelmatig bij de ingang van Abercrombie & Fitch met lange wachtrijen, omdat vrouwen met deze aantrekkelijke mannen op de foto willen. Maar niet voor lang meer; de modeketen wil een andere weg inslaan.

Abercrombie & Fitch wil afstand doen van het controversiële imago dat Mike Jeffries, voormalig topman, het bedrijf naliet. Het merk staat er niet alleen bekend om dat ze alleen knappe werknemers in dienst nemen, ze willen ook alleen maar knappe klanten in de winkel. Dikke mensen zag Jeffries liever niet in zijn winkels en Abercrombie & Fitch verkocht daarom ook geen vrouwenkleding groter dan maat L. Het merk wil niet alleen af van de belachelijk knappe modellen bij de deur, ook de geseksualiseerde foto’s in het marketingmateriaal worden geschrapt.

Mindere tijden voor Abercrombie & Fitch

Het gaat de laatste jaren niet zo goed met de keten. De doelgroep die ze voor ogen hebben, kiest steeds vaker voor goedkopere kledingketens als Zara en H&M. Abercrombie & Fitch moet een normaler imago krijgen en een bredere klantenkring aantrekken. Het werknemersbestand moet herkenbaarder en meer divers worden. Ook wordt de inrichting van de winkels aangepakt.

Gelukkig hebben we de beelden nog…

Verder lezen over Fashion

GETEST: oude kleding pimpen voor een hippe look!

Kleur de dag! Wij hebben deze week onze kleerkast nieuw leven ingeblazen door onze oude kleren te kleuren. Goedkoop kleding pimpen, omdat een nieuwe outfit toch altijd duurder is. ;) Test met ons mee en laat ons weten i...

Social07.04.2016

GETEST: oude kleding pimpen voor een hippe look!

VIDEO
GETEST: 3 tips om je borsten groter te doen lijken!

Wij gingen opzoek naar de beste tips en testen 3 tips om je borsten groter te doen lijken! Puur natuur, goedkoop én plezant: een cupmaat meer zonder moeite. We love them boobies! Heb jij nog tips? Laat ze achter in de...

Social02.03.2016

GETEST: 3 tips om je borsten groter te doen lijken!

VIDEO
E-commerce: Waarom moeten brillen in België zo duur zijn?

De meesten onder ons doen het met heel veel accessoires. We passen onze schoenen aan aan de rest van onze outfit. Juwelen kiezen we naar gelang het momentum. En weinigen hebben maar 1 jas die ze dag in dag uit dragen. M...

Algemeen06.12.2015

E-commerce: Waarom moeten brillen in België zo duur zijn?

Ace & Tate brengt trendy en betaalbare brillen naar België.
Viperblack: het zwartste T-shirt ever made

Dames, jullie little black dress zal nooit meer hetzelfde zijn. Mannen, euh, jullie hebben wel ergens een zwart kledingstuk liggen, niet? Bekijk dat ding eens goed. Is het wel echt zwart? Het antwoord op die vraag is van...

Design18.11.2015

Viperblack: het zwartste T-shirt ever made

Ralph Lauren test smart Polo Tech Shirt op US Open

Het modemerk Ralph Lauren test z’n Polo Tech shirt op het US Open tennistornooi.  Dit is niet zomaar een sport-shirt, het bevat massa’s technologie.  Zilveren draden zijn in gans het textiel verweven.  Deze do...

Gadgets08.09.2014

Ralph Lauren test smart Polo Tech Shirt op US Open

Antwerpen lanceert fashion app

Antwerpen Toerisme en Congres lanceerde onlangs  ‘Fashion in Antwerp’: een nieuwe thematische website, mobiele applicatie en twee stadsplannen voor modeliefhebbers die nog beter hun gading willen kunnen vinden i...

Mobile05.07.2013

Antwerpen lanceert fashion app

Londense department store Selfridges maakt allereerste co-created fashion campagne ter wereld

Selfridges, een keten van high-end department stores uit de UK, lanceerde de allereerste co-created fashion campagne ter wereld. Om het nieuwe denim department te promoten, werden veelvuldige images gebruikt die voll...

Marketing26.06.2013

Londense department store Selfridges maakt allereerste co-created fashion campagne ter wereld