Redactie Belgiancowboys - bereikbaar via redactie [at] belgiancowboys.be
Facebook heeft ondertussen meer dan 1 miljoen actieve adverterende bedrijven op het sociale netwerk. “Het grootste deel daarvan zijn kleine ondernemingen”, kondigde Dan Levy, Director Global Marketing Solutions bij Facebook, gisteren aan.
Een actieve adverteerder is iemand die in de afgelopen 4 weken op Facebook geadverteerd heeft. Bij die adverteerders horen grote multinationals, maar juist voor lokale bedrijven is Facebook het geschikte advertentieplatform: het is laagdrempelig én betaalbaaar. Volgende Europese statistieken zijn kleine bedrijven met Facebook in staat zijn om klanten en bezoekers te bereiken:
- 1,2 miljard contacten tussen personen en lokale bedrijven (gemeten op 1 april)
- In 1 week 270 miljoen views voor lokale bedrijfspagina’s (gemiddelde van 1 tot 28 maart 2013)
- In 1 week 8 miljoen reacties op pagina’s van lokale bedrijven (gemiddelde van 1 tot 28 maart 2013)
- 61% van de maandelijks actieve gebruikers is verbonden met ten minste 1 lokale bedrijfspagina (gemeten op 31 maart)
Facebook blijft groeien
Er is duidelijk nog ruimte voor Facebook om te groeien. Facebook’s COO Sheryl Sandberg onthulde in mei dat 16 miljoen kleine bedrijven actief hun Facebook gebruiken door een eigen pagina te ontwikkelen en te updaten. De meeste eigenaars van bedrijven beginnen zelf als Facebook user en gaan dan aan de slag met het lanceren van eigen pagina’s voor hun onderneming. Vervolgens evolueren ze naar advertenties om hun pagina te kunnen promoten.
De feedback die Facebook krijgt van die bedrijven is dat ze de mogelijkheden om te adverteren ‘simpel’ moeten houden. Facebook past dat inzicht toe door hun ‘advertentieproducten’ op het mobiel platform te vereenvoudigen en de experience voor de adverteerders te stroomlijnen en te verbeteren.
Verder lezen over Ad

Marketing26.04.2016
Geen tijd voor een sixpack? Geen probleem met AXE!

Marketing24.06.2013
Corona Luna billboard vangt de maan op in Coronaflesje

Marketing14.06.2013
Ad van Stella Artois in het VK verschijnt in real time enkel bij warm weer

Marketing29.05.2013
Facebook viseert KMO-markt voor nieuwe vormen van advertising

Marketing02.05.2013
Microsoft Office ad maakt van Forbes magazine een WiFi hotspot

Marketing26.04.2013
Opmerkelijke nieuwe iPhone 5 commercial

Marketing12.04.2013
Jupiler, mannen weten waarom

Marketing06.03.2013
Dove campagne vermomd als Photoshop filter
Verder lezen over Advertising

Marketing07.06.2019
Matrix-studie België, digitale marketing wordt volwassen
Influencer marketing in de lift
Marketing26.04.2016
Geen tijd voor een sixpack? Geen probleem met AXE!

Technology05.02.2016
Dronevertising!

Marketing01.12.2015
Naar-Pringles-geurende kaarsen
Eindelijk
Technology30.11.2015
Het eerste reclamepaneel in de ruimte is Belgisch

Marketing26.11.2015
Boondoggle rekruteert adblockers
Rekruteren via een banner die alleen te zien is voor mensen die een adblocker gebruiken
Mobile23.11.2015
Mobiel internet zonder ads? Britse operator EE wil je zelf laten beslissen

Marketing05.08.2015
Free spirits, mooie serie over echte mensen en hun passies
Verder lezen over Facebook

Social15.05.2018
Influencers krijgen strenge regels opgelegd

Social19.04.2018
Facebook vlucht met 1,5 miljard gebruikers naar de VS
Bang voor Europese privacy wet?
Social10.04.2018
Zo check je of je Facebook-gegevens gelekt zijn

Social04.10.2016
Facebook introduceert Messenger Lite
Geen snelle smartphone? Geen probleem: hier is Messenger Lite
Social07.04.2016
Zo vind je de verborgen inbox van Facebook Messenger
De 'spambox' met gefilterde berichten bestaat blijkbaar al jaren en krijgt nu pas aandacht.
Social16.03.2016
Instagram-tijdlijn niet meer in chronologische volgorde

Web10.03.2016
Indische hacker kon bij alle Facebook-accounts die hij maar wou

Social02.03.2016