Marketing06.03.2013

Dove campagne vermomd als Photoshop filter


Dove campagne focust zich op designers

Dove, het beauty-merk, niet de chocolade, timmert al een aantal jaren aan de weg van de authenticiteit met gelauwerde reclame campages. Deze campagnes zijn bedoeld om mensen de ogen te openen voor foto-manipulatie. Zo willen ze een gevoel van eerlijkheid creeren en hun producten naar voren schuiven als de logische keuze om op natuurlijke manier mooi te worden, en er stralend uit te zien. De laatste iteratie van de campagne focust niet op de eind-consumenten, maar speelt het via de Designers en Art Directors.

Door hun boodschap te verstoppen in een Photoshop Action (een soort macro, waarmee je een beoogd effect met 1 click kan bereiken), brengen ze hun boodschap over aan de doelgroep die – volgens Dove – aan de oorsprong staat van de manipulatie. In bijgevoegd campagne-filmpje zie je duidelijk wat de boodschap was en welk effect het uiteindelijk had.

Een grappige aanpak en een mooi voorbeeld van hoe je een doelgroep kan bereiken via alternatieve niche-kanalen. Over hoe efficient deze campagne was zijn er echter geen cijfers terug te vinden.

Verder lezen over Ad

Geen tijd voor een sixpack? Geen probleem met AXE!

De zomer komt eraan, dus vinden veel mannen het nodig om 'in shape' te geraken. Dat is nochtans niet nodig volgens AXE! Nog tot 11 mei kunnen mannen, samen met de AXE male grooming experts, op zoek naar hun 'magic' om di...

Marketing26.04.2016

Geen tijd voor een sixpack? Geen probleem met AXE!

Corona Luna billboard vangt de maan op in Coronaflesje

Een unieke reclamecampagne van het Mexicaanse biermerk Corona Extra, genaamd Luna Corona, integreert de maan in een billboard in downtown New York. Op één specifieke en zorgvuldig berekende stand van de maan, lijkt het...

Marketing24.06.2013

Corona Luna billboard vangt de maan op in Coronaflesje

Facebook telt 1 miljoen grotendeels ‘kleine’ actieve adverteerders

Facebook heeft ondertussen meer dan 1 miljoen actieve adverterende bedrijven op het sociale netwerk. "Het grootste deel daarvan zijn kleine ondernemingen", kondigde Dan Levy, Director Global Marketing Solutions bij...

Marketing19.06.2013

Facebook telt 1 miljoen grotendeels ‘kleine’ actieve adverteerders

Ad van Stella Artois in het VK verschijnt in real time enkel bij warm weer

De meest recente reclamecampagne van onze Belgische trots - het biermerk Stella Artois - in het Verenigd Koninkrijk, is een risicovolle onderneming. De ad, een interactieve abribus, verschijnt enkel en alleen als het...

Marketing14.06.2013

Ad van Stella Artois in het VK verschijnt in real time enkel bij warm weer

Facebook viseert KMO-markt voor nieuwe vormen van advertising

Facebook blijft wereldwijd groeien maar is druk bezig om hun 'big data' commercieel verder te exploiteren en experimenteren daarbij met allerlei verschillende reclamevormen. Ze blijven één van 's werelds grootste...

Marketing29.05.2013

Facebook viseert KMO-markt voor nieuwe vormen van advertising

Microsoft Office ad maakt van Forbes magazine een WiFi hotspot

De nieuwe Microsoft print campagne voor Office 365 is wel héél bijzonder. In een recente uitgave van het Amerikaanse Forbes magazine werd bij een beperkt aantal exemplaren een WiFi router 'verborgen'. De T-mobile w...

Marketing02.05.2013

Microsoft Office ad maakt van Forbes magazine een WiFi hotspot

Opmerkelijke nieuwe iPhone 5 commercial

In de nieuwe iPhone 5 commercial van welgeteld één minuut ligt de focus volledig op de camera. De reclame toont hoe mensen hun device gebruiken in allerlei situaties en omstandigheden. Beeldmateriaal van mensen die aan...

Marketing26.04.2013

Opmerkelijke nieuwe iPhone 5 commercial

Jupiler, mannen weten waarom

Nog eentje voor het weekend: een mooie big budget ad voor Jupiler, inclusief trucks, vuur, grote steden en een bende 'werklui' in de stijl van de befaamde Coca-Cola Light man. Erg mooi gedaan, met een leuke 'twist' o...

Marketing12.04.2013

Jupiler, mannen weten waarom