Dove, het beauty-merk, niet de chocolade, timmert al een aantal jaren aan de weg van de authenticiteit met gelauwerde reclame campages. Deze campagnes zijn bedoeld om mensen de ogen te openen voor foto-manipulatie. Zo willen ze een gevoel van eerlijkheid creeren en hun producten naar voren schuiven als de logische keuze om op natuurlijke manier mooi te worden, en er stralend uit te zien. De laatste iteratie van de campagne focust niet op de eind-consumenten, maar speelt het via de Designers en Art Directors.
Door hun boodschap te verstoppen in een Photoshop Action (een soort macro, waarmee je een beoogd effect met 1 click kan bereiken), brengen ze hun boodschap over aan de doelgroep die – volgens Dove – aan de oorsprong staat van de manipulatie. In bijgevoegd campagne-filmpje zie je duidelijk wat de boodschap was en welk effect het uiteindelijk had.
Een grappige aanpak en een mooi voorbeeld van hoe je een doelgroep kan bereiken via alternatieve niche-kanalen. Over hoe efficient deze campagne was zijn er echter geen cijfers terug te vinden.
Verder lezen over Ad
Marketing26.04.2016
Geen tijd voor een sixpack? Geen probleem met AXE!
Marketing24.06.2013
Corona Luna billboard vangt de maan op in Coronaflesje
Marketing19.06.2013
Facebook telt 1 miljoen grotendeels ‘kleine’ actieve adverteerders
Marketing14.06.2013
Ad van Stella Artois in het VK verschijnt in real time enkel bij warm weer
Marketing29.05.2013
Facebook viseert KMO-markt voor nieuwe vormen van advertising
Marketing02.05.2013
Microsoft Office ad maakt van Forbes magazine een WiFi hotspot
Marketing26.04.2013
Opmerkelijke nieuwe iPhone 5 commercial
Marketing12.04.2013