Redactie Belgiancowboys - bereikbaar via redactie [at] belgiancowboys.be
Alhoewel Colmar slechts 9 restaurants heeft in België bestaat het merk al 50 jaar en zijn ze een herkenbare en gevestigde waarde. Maar zoals wel vaker bij gevestigde waardes bleef de tijd stil staanen werd het merk samen met zijn doelgroep ouder, misschien te oud?
Colmar realiseerde zich dat tijdig en investeerde drastisch in een make over.De rebranding van de 1ste vestiging op de drukke A12 vlakbij Antwerpen valt meteen op.
Het nieuwe frisse logo werd strategisch op het dak geplaatst waardoor het bestaande gebouw meteen een gepimpte look kreeg.
Binnen wordt je verwelkomd in een licht interieur met houten wanden, veel raampartijen en gekleurde lampen en stoelen.
De formule van salad- & dessert buffet maar hoofdgerecht à la carte werd niet gewijzigd. Meer nog dan vroeger ligt de nadruk echter op een ‘restaurant’ belevenis want ik veronderstel dat
veel mensen nog denken dat Colmar een self service formule is.
‘Samen genieten’ is de nieuwe baseline en moet straks tot leven komen in alle touchpoints.
Mooi om te zien dat een Belgische KMO gelooft in branding en de kaart van de vernieuwing trekt. Uit goede bron vernam ik dat ze er ook voor beloond worden met fikse omzetstijgingen
in het vernieuwd restaurant. Nu nog de website en social media goed inzetten en Colmar is klaar voor de toekomst!