Marketing03.06.2013

Ogilvy lanceert Coca-Cola sharing can: het 33cl blikje dat je in twee kan delen


coca cola

‘Coca-cola is all about sharing’. Dat neemt Coco-Cola nu ook echt letterlijk door een Coca-Cola blikje te ontwerpen dat zichzelf in twee ‘deelt’ zodat je het meteen met iemand anders kan delen. Opnieuw volledig passend in het ‘Share Happiness’-concept dat ondertussen ons hele land in de ban nam met de gepersonaliseerde drankjes met de naam van de ‘sharer ‘ in kwestie. (Oftewel: ‘Share a Coke with Laura, Tom, Liesje, Bram, Darth Vader, Minnie Mouse, xxx, etc. – je snapt het concept wel)

share a coke

Maar nu is er dus ook de ‘stunt’ van Ogilvy Frankrijk en Ogilvy Singapore met het bizarre blikje. Niet dat het zo moeilijk is om een Cola te delen, je kan ook gewoon perfect het blikje doorgeven en van hetzelfde drinken, maar blijkbaar vind Coca-Cola dat simpelweg niet genoeg. The sky is the limit …

Verder lezen over Advertising

Matrix-studie België, digitale marketing wordt volwassen

De Belgian Association of Marketing (officieel B:A/M!) – en voorloper IAB Belgium – hebben de Matrix-studie nu al voor de negende keer uitgevoerd. Dit keer werkten 578 communicatieprofessionals waaronder adverteerder...

Marketing07.06.2019

Matrix-studie België, digitale marketing wordt volwassen

Influencer marketing in de lift
Geen tijd voor een sixpack? Geen probleem met AXE!

De zomer komt eraan, dus vinden veel mannen het nodig om 'in shape' te geraken. Dat is nochtans niet nodig volgens AXE! Nog tot 11 mei kunnen mannen, samen met de AXE male grooming experts, op zoek naar hun 'magic' om di...

Marketing26.04.2016

Geen tijd voor een sixpack? Geen probleem met AXE!

Dronevertising!

Gastartikel door Dennis De Cat: Meer info: Facebook / LinkedIn / Slideshare / THoM Drones zijn in, ongelofelijk in! Iedereen die de kans kreeg om de Websummit in Dublin of The Next Web Conference in Amsterdam te bezoe...

Technology05.02.2016

Dronevertising!

Naar-Pringles-geurende kaarsen

Kaarsen die geuren – toegegeven, dit werkwoord is misschien niet helemaal op zijn plaats – naar Pringles. Korte pauze om het te laten doordringen. Jup, de chipsfabrikant brengt een reeks kaarsen op de markt met drie...

Marketing01.12.2015

Naar-Pringles-geurende kaarsen

Eindelijk
Het eerste reclamepaneel in de ruimte is Belgisch

Drie onderzoekers van de KU Leuven gaan het eerste "space billboard" ooit lanceren. Ze doen dat om op die manier het onderzoek naar CubeSats, een nieuw type satelliet, te steunen. Die CubeSats zijn volgens hen perfect om...

Technology30.11.2015

Het eerste reclamepaneel in de ruimte is Belgisch

Boondoggle rekruteert adblockers

Boondoggle is op zoek naar versterking. Om de juiste mensen te rekruteren, pakt het bureau uit met een opmerkelijke campagne op de grootste Belgische marketing- en communicatiewebsites: een banner die alleen te zien is v...

Marketing26.11.2015

Boondoggle rekruteert adblockers

Rekruteren via een banner die alleen te zien is voor mensen die een adblocker gebruiken
Mobiel internet zonder ads? Britse operator EE wil je zelf laten beslissen

"Ad blocking" - bij adverteerders sowieso al één van de meest besproken termen van het voorbije jaar - wordt bij deze een nog belangrijker punt op de agenda. Steun ervoor komt deze keer namelijk uit onverwachte hoek: d...

Mobile23.11.2015

Mobiel internet zonder ads? Britse operator EE wil je zelf laten beslissen

Free spirits, mooie serie over echte mensen en hun passies

‘Free Spirits’ is een mini-docuserie van het Belgische biermerk Primus met als onderwerp om gelijkgestemde eigenzinnige zielen te portretteren. De serie volgt een aantal mensen die hun eigen weg volgen en bewuste keu...

Marketing05.08.2015

Free spirits, mooie serie over echte mensen en hun passies

Verder lezen over Coca-Cola

Eet pizza en win een reis naar Italië!

Pizza is één van de meest bestelde gerechten op Takeaway.com. Uit data van de grootste eten-bestelsite blijkt dat pizza Margherita het meest populair is onder de Belgen. Speciaal voor alle pizzafans introduceert Takeaw...

Algemeen19.02.2018

Eet pizza en win een reis naar Italië!

Quick maakt virtual reality toegankelijk voor alle Belgen

Virtual reality – of VR – is internationaal gezien alomtegenwoordig en het aantal toepassingen dat gebruikmaakt van deze technologie neemt alleen maar toe. Toch is VR nog niet goed doorgedrongen in België en hebben...

Technology12.11.2017

Quick maakt virtual reality toegankelijk voor alle Belgen

Maak zelf een Virtual Reality bril met Coca Cola

Dat Virtual Reality meer en meer in de kijker komt, mag geen verrassing zijn. We hebben al meermaals aangegeven dat Virtual Reality echt aan het doorbreken is. Ook Coca Cola heeft dit begrepen en wil hun kartonnen verpa...

Marketing24.02.2016

Maak zelf een Virtual Reality bril met Coca Cola

​Een flashmob maar dan anders

Iedereen kent het; de welbekende flashmob. Iemand begint met dansen op een openbare plaats en het lijkt aslof steeds meer mensen spontaan mee gaan dansen terwijl het eigenijk een ingestudeerde act is. Coca-Cola wilde een...

Marketing25.06.2015

​Een flashmob maar dan anders

[Advertorial]
HP City 2013: Hewlett Packard ontwikkelde technologie voor meest gepersonaliseerde advertising campagne van Coca-Cola

Tijdens HP City 2013 op 12 juni, een lokaal event van Hewlett Packard in Tour & Taxis Brussel, stond 'IT Mobility & Innovation' centraal. Geen gewoon 'IT event', maar een jaarlijkse meeting van het Amerikaanse techn...

Marketing14.06.2013

HP City 2013: Hewlett Packard ontwikkelde technologie voor meest gepersonaliseerde advertising campagne van Coca-Cola

Ice Ice baby! Nieuw Coca-Cola flesje helemaal uit ijs vervaardigd

Colombiaanse zonnekloppers vinden tegenwoordig op het strand de ultieme verfrissing met een flesje Coca-Cola, helemaal uit ijs vervaardigd. Of in lokale 'slang': 'Botello de Hielo'. Dat is zowel een voordeel voor de geb...

Design07.06.2013

Ice Ice baby! Nieuw Coca-Cola flesje helemaal uit ijs vervaardigd

Apple prijkt bovenaan top 100 meest waardevolle global brands van 2013

Dit jaar maakte BrandZ, 's werelds grootste brand equity database, opnieuw een ranking van de 100 meest waardevolle global brands. Apple blijft daar nummer één van de top 10 van merken. De waarde van de topmerken g...

Marketing28.05.2013

Apple prijkt bovenaan top 100 meest waardevolle global brands van 2013

Coca Cola content 2020

Alhoewel het niet nieuw is, online gepubliceerd in 2011, is dit toch nog de moeite om eens rustig de tijd te nemen om deze 2 films te bekijken. Coca Cola vertelt op een bijzonder leuk geïllustreerde manier hoe ze d...

Marketing18.03.2013

Coca Cola content 2020