Kris Hoet is Hoofdredacteur van Belgiancowboys, maar in het dagelijkse leven vooral actief als Creative Innovator bij WARPED. Als regelrechte petrolhead is hij mede-bezieler van Carrepublic. Andere passies zijn fotografie & mountainbiken.
Het Cannes Lions International Festival of Creativity is aan zijn 60ste jaar toe en ook dit jaar komt er op ’s werelds bekendste reclame festival een nieuwe categorie bij. Vanaf dit jaar willen de organisatoren ook technologie en innovatie in de kijker zetten. Innovatie die geleid heeft tot een goed idee of die een goed idee mogelijk gemaakt heeft. Een speciale jury zal de Innovation Lions uitreiken aan die ideeën die gebruik maken van de meest vooruitstrevende technologieën om communicatie vorm te geven, gaande van software tot hardware.
“Big ideas that are executed using innovative forms of technology such as Nike+ Fuelband, winner of the 2012 Titanium Grand Prix and The Invisible Car, winner of the 2012 Outdoor Grand Prix, are already being recognised and awarded in Cannes,” says Terry Savage, chairman of Lions Festivals. “Innovation Lions are different. They will pay tribute to the actual technology that is driving the industry forward and making it possible for these incredible award winning ideas to come to fruition, allowing the creative community to communicate with customers in a unique way.”
Alle inzendingen voor deze Lions zullen uitgeschreven moeten zijn en begeleid door een ‘proof of concept’. Alle shortlists zullen in een 10 minuten durende presentatie de gebruikte technologie moeten uitleggen aan de jury waarop de jury tijd krijgt om vragen te stellen. Iedereen aanwezig op de Cannes Lions zal deze sessies ook kunnen bijwonen.
Ik ben alvast curieus wat nog maar eens een extra categorie gaat opleveren en vooral in welke mate het idee hier nog belangrijk is of indien er vooral naar strakke nieuwe technologie zal worden gekeken. Ik veronderstel dat we dat pas zullen ontdekken op 18 juni bij de uitreiking in Cannes. De organisatie zal er alvast niet armer van worden.
Verder lezen over Advertising
Marketing07.06.2019
Matrix-studie België, digitale marketing wordt volwassen
Influencer marketing in de liftMarketing26.04.2016
Geen tijd voor een sixpack? Geen probleem met AXE!
Technology05.02.2016
Dronevertising!
Marketing01.12.2015
Naar-Pringles-geurende kaarsen
EindelijkTechnology30.11.2015
Het eerste reclamepaneel in de ruimte is Belgisch
Marketing26.11.2015
Boondoggle rekruteert adblockers
Rekruteren via een banner die alleen te zien is voor mensen die een adblocker gebruikenMobile23.11.2015
Mobiel internet zonder ads? Britse operator EE wil je zelf laten beslissen
Marketing05.08.2015
Free spirits, mooie serie over echte mensen en hun passies
Verder lezen over Reclame
Marketing24.02.2016
Maak zelf een Virtual Reality bril met Coca Cola
Technology30.11.2015
Het eerste reclamepaneel in de ruimte is Belgisch
Social31.12.2014
Jouw privé foto’s, straks als reclame op Facebook
Marketing23.04.2014
Moderne videoclip voor klassieke symphonie uit 1893 gaat viraal
Gadgets11.02.2014
Sony verkoopt nieuwste Walkman in een fles water
Marketing04.12.2013
Look up & Look down. Contextuele billboards in Londen
Automotive05.11.2013
Een portret van je rijgedrag dankzij Lexis “Art is Motion”
Marketing30.09.2013
Pinterest & Instagram gaan de reclametoer op
Verder lezen over Technologie
Marketing28.04.2024
Navigeren door onzekerheid: het grote belang van flexibele fulfilment in de Belgische E-commerce
Automotive10.06.2019
Nooit meer een lekke band met Michelin Uptis
Michelin en General Motors vinden het wiel opnieuw uitTechnology10.02.2017
Is jouw wachtwoord echt zo moeilijk te kraken?
Automotive27.12.2016
BMW 330e iPerformance Berline: Een hybride vol technologie
Technology10.11.2016
Review: Bose QuietComfort 35
Draadloze koptelefoon met noise cancellationMobile01.08.2016
Moto X Force: smartphone met onbreekbaar scherm
Mobile26.07.2016
Review: Lenovo Moto G4 Plus
De beste budget smartphone van dit momentTravel08.07.2016