Redactie Belgiancowboys - bereikbaar via redactie [at] belgiancowboys.be
Zowel banners die tegen je praten als banners die je volgen (via re-targeting) hebben we al eens gezien. Maar een nieuwtje is de banner die beide doet. De nieuwe campagne voor de Customs Administrations of The Netherlands (de Hollandse douane zeg maar) is zo een voorbeeld.
De bannercampagne gecreëerd door JWT, een internationaal reclamebureau, is écht wel grappig. The challenge? Laat aan reizigers weten dat ze geen namaakproducten in Nederland mogen importeren. No cheap Louis Vuitton bags, geen fake jassen of messen, … Daarom zijn er deze virtuele straatverkopers die je op het web blijven lastig vallen en alsmaar wanhopiger worden om je hun namaakspullen te verkopen. De banners kon je vinden op specifieke reissites zoals booking.com of Yahoo! Travel, uiteraard nu de ‘place to be’ voor iedereen die een reisje met het vliegtuig wil boeken.
De boodschap wordt ondertussen duidelijk en ook de straatverkopers kruipen helemaal in hun rol als vervelende en lastigvallende ‘ettertjes’ tot dit verschijnt:
NO, you cannot bring fake fashion items.
Een filmpje van de case bekijk je hier op Amsterdam Ad Blog.
Verder lezen over Advertising
Marketing07.06.2019
Matrix-studie België, digitale marketing wordt volwassen
Influencer marketing in de liftMarketing26.04.2016
Geen tijd voor een sixpack? Geen probleem met AXE!
Technology05.02.2016
Dronevertising!
Marketing01.12.2015
Naar-Pringles-geurende kaarsen
EindelijkTechnology30.11.2015
Het eerste reclamepaneel in de ruimte is Belgisch
Marketing26.11.2015
Boondoggle rekruteert adblockers
Rekruteren via een banner die alleen te zien is voor mensen die een adblocker gebruikenMobile23.11.2015
Mobiel internet zonder ads? Britse operator EE wil je zelf laten beslissen
Marketing05.08.2015