Boondoggle is op zoek naar versterking. Om de juiste mensen te rekruteren, pakt het bureau uit met een opmerkelijke campagne op de grootste Belgische marketing- en communicatiewebsites: een banner die alleen te zien is voor mensen die een adblocker gebruiken.
Adblockers zijn de vijand van de reclamesector, zou je denken. Toch gebruiken heel wat reclamemensen zélf een adblocker. Zo’n 10% van de bezoekers van mm.be blokkeert reclame.
“Dat zijn volgens ons de mensen die het, net als wij, anders willen aanpakken”, aldus Creative Director Sam De Vriendt. “Wij bouwen merken liever rond innovatieve services waar mensen echt iets aan hebben.”
Om deze doelgroep, de adblockende ad people, te bereiken, installeerde Boondoggle een plugin bij mm.be, pub.be en bloovi.be, die het mogelijk maakt om adblock-gebruikers toch een boodschap te tonen. Ze kregen deze boodschap te zien: “You block ads, even if you work in advertising? Then maybe you’re the person we’re looking for.” De banner linkt door naar alle openstaande functies bij Boondoggle.
Verder lezen over Advertising

Marketing07.06.2019
Matrix-studie België, digitale marketing wordt volwassen
Influencer marketing in de lift
Marketing26.04.2016
Geen tijd voor een sixpack? Geen probleem met AXE!

Technology05.02.2016
Dronevertising!

Marketing01.12.2015
Naar-Pringles-geurende kaarsen
Eindelijk
Technology30.11.2015
Het eerste reclamepaneel in de ruimte is Belgisch

Mobile23.11.2015
Mobiel internet zonder ads? Britse operator EE wil je zelf laten beslissen

Marketing05.08.2015
Free spirits, mooie serie over echte mensen en hun passies

Marketing07.11.2013