Kris Hoet is Hoofdredacteur van Belgiancowboys, maar in het dagelijkse leven vooral actief als Creative Innovator bij WARPED. Als regelrechte petrolhead is hij mede-bezieler van Carrepublic. Andere passies zijn fotografie & mountainbiken.
Herinneren jullie je ‘Art & Copy‘ nog? Deze documentaire uit 2009 was een krachtige kortfilm over reclame & inspiratie. De documentairemaker Doug Pray praatte er met bekende reclame iconen zoals Dan Wieden, Lee Clow en vele anderen over historische campagnes en vroeg hen inzichten te geven in het maken van deze campagnes. Het was een documentaire gericht op het maken van betere reclame.
Het moet zijn dat het ook de Googlers heeft geïnspireerd want zij lanceren nu dus ‘Art, Copy & Code‘, een project waarbij ze aan de hand van experimenten willen kijken of ze reclame kunnen heruitvinden. Het project zelf is een volgende stap in een traject waar Google al een tijdje op zit, de eerste stap was Project Re:Brief, waarbij ze iconische TV campagnes samen met de originele maker & een nieuw team probeerden om te zetten naar hedendaagse campagnes op basis van hetzelfde idee.
Een eerste experiment van het ‘Art, Copy & Code’ project werd aangekondigd op SxSW en is ‘The Talking Shoe‘. De video hiervan zie je hieronder. Leuk idee om naar te kijken, maar ik zit niet direct te wachten op schoenen met dergelijke attitude 🙂
Voor ‘Art, Copy & Code’ werkt Google samen met enkele grote merken zoals Adidas, Burberry en Volkswagen. Die laatste hebben al iets in de stijgers staan al moet je het voorlopig nog met de teaser doen: Volkswagen Smilage. Het is niet duidelijk wat het precies is, maar ligt alvast wel perfect in lijn met de laatste grote Volkswagen campagne ‘It’s not the miles, it’s how you live them‘.
Curieus welke experimenten er nog volgen binnen dit project.
Verder lezen over Advertising

Marketing07.06.2019
Matrix-studie België, digitale marketing wordt volwassen
Influencer marketing in de lift
Marketing26.04.2016
Geen tijd voor een sixpack? Geen probleem met AXE!

Technology05.02.2016
Dronevertising!

Marketing01.12.2015
Naar-Pringles-geurende kaarsen
Eindelijk
Technology30.11.2015
Het eerste reclamepaneel in de ruimte is Belgisch

Marketing26.11.2015
Boondoggle rekruteert adblockers
Rekruteren via een banner die alleen te zien is voor mensen die een adblocker gebruiken
Mobile23.11.2015
Mobiel internet zonder ads? Britse operator EE wil je zelf laten beslissen

Marketing05.08.2015
Free spirits, mooie serie over echte mensen en hun passies
Verder lezen over Google

Gadgets08.04.2021
De nieuwe Google Nest Hub komt naar België
Verbeter je slaap met de nieuwste functie
Web08.02.2021
Google Search 1 jaar later: het coronavirus

Web27.01.2021
Google Routines nu ook beschikbaar voor Google Assistent in België

Web10.12.2020
Wat waren de populairste Google-zoektermen in 2020 in België?
COVID-19, creatieve lockdowns en Amerikaanse verkiezingen
Marketing20.08.2020
Google komt met BERT: zoekresultaten worden aanzienlijk relevanter
Bidirectional Encoder Representations from Transformers
Gadgets06.11.2019
Google koopt Fitbit voor 2 miljard dollar

Web14.12.2017
Het Google jaaroverzicht van 2017!
Dit was er trending in 2017
Technology19.04.2017
Google verbetert vertaling Nederlands-Engels
Verder lezen over Reclame

Marketing24.02.2016
Maak zelf een Virtual Reality bril met Coca Cola

Technology30.11.2015
Het eerste reclamepaneel in de ruimte is Belgisch

Social31.12.2014
Jouw privé foto’s, straks als reclame op Facebook

Marketing23.04.2014
Moderne videoclip voor klassieke symphonie uit 1893 gaat viraal

Gadgets11.02.2014
Sony verkoopt nieuwste Walkman in een fles water

Marketing04.12.2013
Look up & Look down. Contextuele billboards in Londen

Automotive05.11.2013
Een portret van je rijgedrag dankzij Lexis “Art is Motion”

Marketing30.09.2013