Redactie Belgiancowboys - bereikbaar via redactie [at] belgiancowboys.be
Dit jaar maakte BrandZ, ’s werelds grootste brand equity database, opnieuw een ranking van de 100 meest waardevolle global brands. Apple blijft daar nummer één van de top 10 van merken. De waarde van de topmerken groeit met 7 % naar een indrukwekkende 2,6 triljoen dollar.
’s Werelds grootste merken zijn honderden biljoen dollars waard. Dit jaar komen de 100 meest waardevolle dus samen op een 2,6 triljoen dollar. Maar wat bepaalt nu eigenlijk de waarde van een merk als Apple dit jaar? De belangrijkste factoren zijn de volgende: een evenwicht tussen lokale en globale sterktes, de diversificatie naar nieuwe businesssectoren, het bezitten van een sterk corporate brand en enerzijds het uitbouwen van een premium of anderzijds een alledaags merk.
De top 10 van merken – waaronder ‘merkreuzen’ als Google, McDonald’s en Coca-Cola – bezitten deze kwaliteiten in overvloed volgens de global director van BrandZ, Peter Walshe.
Wat opmerkelijk is bij de meest populaire of sterke merken, is dat het merk een stuk langer kan blijven bestaan, robuuster is en minder beïnvloedbaar is door de economische fluctuaties. Het merk is daarom duurzamer dan de financiële toestand van dat moment. Een belangrijke les in deze huidige economische situatie.
De volledige top 100 kan je hier bekijken.
Verder lezen over Apple
Mobile12.09.2023
Apple kondigt iPhone 15-serie aan: mét USB-C-poort
Mobile09.09.2023
Dit zijn de grootste iPhone 15-geruchten
Mobile09.09.2022
Sneller, mooier, beter: dit is de nieuwe iPhone 14
Gadgets18.10.2021
Een goed horloge kopen: dit zijn de beste tips!
Mobile07.01.2021
De staat van refurbished iPhones in 2021
Mobile28.09.2020
iOS 14 is nu beschikbaar: dit zijn de nieuwe functies en verbeteringen
Gadgets18.03.2020
Apple komt met nieuwe MacBook Air: sneller, meer opslag en slechts 1199 euro
Gadgets21.06.2019
Apple roept MacBook Pro’s terug vanwege brandgevaar
Verder lezen over Coca-Cola
Algemeen19.02.2018
Eet pizza en win een reis naar Italië!
Technology12.11.2017
Quick maakt virtual reality toegankelijk voor alle Belgen
Marketing24.02.2016
Maak zelf een Virtual Reality bril met Coca Cola
Marketing25.06.2015
Een flashmob maar dan anders
[Advertorial]Marketing14.06.2013
HP City 2013: Hewlett Packard ontwikkelde technologie voor meest gepersonaliseerde advertising campagne van Coca-Cola
Design07.06.2013
Ice Ice baby! Nieuw Coca-Cola flesje helemaal uit ijs vervaardigd
Marketing03.06.2013
Ogilvy lanceert Coca-Cola sharing can: het 33cl blikje dat je in twee kan delen
Marketing18.03.2013
Coca Cola content 2020
Verder lezen over Google
Gadgets08.04.2021
De nieuwe Google Nest Hub komt naar België
Verbeter je slaap met de nieuwste functieWeb08.02.2021
Google Search 1 jaar later: het coronavirus
Web27.01.2021
Google Routines nu ook beschikbaar voor Google Assistent in België
Web10.12.2020
Wat waren de populairste Google-zoektermen in 2020 in België?
COVID-19, creatieve lockdowns en Amerikaanse verkiezingenMarketing20.08.2020
Google komt met BERT: zoekresultaten worden aanzienlijk relevanter
Bidirectional Encoder Representations from TransformersGadgets06.11.2019
Google koopt Fitbit voor 2 miljard dollar
Web14.12.2017
Het Google jaaroverzicht van 2017!
Dit was er trending in 2017Technology19.04.2017