Redactie Belgiancowboys - bereikbaar via redactie [at] belgiancowboys.be
Adobe heeft net de overname van Neolane – een onafhankelijke speler en leider op het gebied van cross-channel campagnemanagement – bekendgemaakt. De overname werd afgesloten voor ongeveer 600 miljoen dollar.
Neolane is een belangrijke speler op vlak van digitale marketing aangezien het online en offline marketingdata integreert binnen organisaties. Hierdoor kan sterke doelgroepsegmentatie uitgevoerd worden en worden marketingboodschappen via diverse kanalen verspreid. Het platform maakt de geautomatiseerde uitvoering van campagnes via web, e-mail, social media, mobiel, call center, direct mail en point of sale (POS), mogelijk.
Brad Rencher, senior vice president en general manager van Adobe’s Digital Marketing tak:
De overname van Neolane voegt cruciale cross-channel campagnemanagement-mogelijkheden toe aan Adobe® Marketing Cloud. Adobe is al lange tijd de vertrouwde partner van creatieve professionals en we vergroten met de toevoeging van Neolane ons leiderschap op het gebied van digital marketing. De Adobe-technologie ondersteunt het gehele marketingproces, van campagnecreatie tot planning, uitvoering en optimalisatie.
De Adobe Marketing Cloud maakt het voor marketeers mogelijk om zeer ingewikkelde campagnes eenvoudig te beheren, waardoor ze een goed meetbare marketing ROI kunnen realiseren. De overname van Neolane bouwt voort op Adobe’s strategie die organische innovatie met belangrijke overnames combineert. Adobe biedt een sterk portfolio aan digital marketeers.
Stéphane Dehoche, CEO en mede oprichter van Neolane:
Neolane heeft meer dan 400 klanten wereldwijd, waarvan velen ook Adobe-klant zijn. Door onze mogelijkheden met Adobe Marketing Cloud te combineren, kunnen marketeers de zichtbaarheid van hun merk vergroten wat hun werk eenvoudiger en effectiever maakt. Adobe heeft een geweldige visie op de toekomst van marketing en een koppeling met het creatieve proces waaraan geen ander bedrijf aan kan tippen. Wij zijn klaar om hun marktleiderschap naar een hoger niveau te tillen.
Bekijk de Adobe Corporate Blog voor meer informatie.
Verder lezen over Adobe
Marketing22.07.2013
Adobe introduceert nieuwe Adobe Social inclusief predictive publishing
Technology19.06.2013
Adobe lanceert haar eerder aangekondigde Creative Cloud
Design11.06.2013
Geniale Zweedse ‘Photoshop master’/fotograaf haalt live grap uit in bushokje
Design10.06.2013
Nieuwe Adobe Kuler-app helpt je kleurthema’s kiezen en herkent via je camera elke kleur
Technology07.05.2013
Adobe verhuist Creative Suite naar the Cloud
Technology03.05.2013
Adobe Lightroom komt uit als een iPad app.
Web20.12.2012