Kris Hoet is Hoofdredacteur van Belgiancowboys, maar in het dagelijkse leven vooral actief als Creative Innovator bij WARPED. Als regelrechte petrolhead is hij mede-bezieler van Carrepublic. Andere passies zijn fotografie & mountainbiken.
Adobe lanceerde eind vorige week de vernieuwde versie van Adobe Social en wij spraken met Adobe over de nieuwe features. Naast de social predictive publishing-mogelijkheden, biedt Adobe Social nu ook integratie met Flickr, Foursquare, Instagram en LinkedIn. Daarnaast bevat de nieuwe versie een mobiele user interface, verbeterde rapportage-mogelijkheden en nieuwe opties om samen te werken.
Met Adobe Social kan je niet alleen social media monitoren en analyses uitvoeren, maar het laat je toe om ook al je sociale media profiles te beheren vanuit de tool, inclusief het advertising luik. Vanaf nu dus ook met Foursquare, Instagram, LinkedIn en Flickr naast alle andere bekende sociale media kanalen. En ook op mobile. Bekijk hier de video.
Belangrijke updates dus waar vooral de predictive publishing update onze aandacht trok. Net zoals bij andere social publishing tools (denk maar aan Hootsuite bijvoorbeeld) geeft Adobe Social aan welk moment op de dag het best is voor je updates, maar wat het echt mooi maakt is dat de tool ook aangeeft wat het succes van bepaalde updates gaat zijn, zowel op vlak van reach als engagement. Hoe dit precies in zijn werk gaat zouden we liefst vooral zelf een keer uittesten maar dat klink alvast veelbelovend.
“Adobe heeft ook een krachtige nieuwe predictive publishing-functie voor Adobe Social, waarmee social engagement van individuele content kan worden voorspeld, waarbij automatisch de ideale timing wordt voorgesteld om de resultaten van content te verbeteren. De predictive publishing-functie in Adobe Social helpt social media-teams om content te verspreiden die het beste aansluit bij de interesse van hun doelgroep. Doordat de oplossing gaandeweg leert, worden de suggesties steeds specifieker en wordt de oplossing bij iedere actie steeds slimmer.”
Meer moois zit ‘em in het feit dat Adobe Social volledig geïntegreerd is met de Adobe Marketing Cloud, op zich ook reeds een hele mooie set marketing oplossingen van Adobe. Het is o.a. deze integratie die het analytics luik van Adobe Social zo sterk maakt. Het voordeel om meerdere oplossingen uit de Marketing Cloud te gebruiken is dat je dashboard kan opmaken waarbij je verschillende elementen van de verschillende oplossingen naast elkaar kan zetten.
Verder lezen over Adobe

Marketing28.06.2013
Adobe neemt Neolane over en versterkt daarmee leiderschap in digital marketing

Technology19.06.2013
Adobe lanceert haar eerder aangekondigde Creative Cloud

Design11.06.2013
Geniale Zweedse ‘Photoshop master’/fotograaf haalt live grap uit in bushokje

Design10.06.2013
Nieuwe Adobe Kuler-app helpt je kleurthema’s kiezen en herkent via je camera elke kleur

Technology07.05.2013
Adobe verhuist Creative Suite naar the Cloud

Technology03.05.2013
Adobe Lightroom komt uit als een iPad app.

Web20.12.2012