Marketing14.06.2013

Ad van Stella Artois in het VK verschijnt in real time enkel bij warm weer


stella artois warm weather

De meest recente reclamecampagne van onze Belgische trots – het biermerk Stella Artois – in het Verenigd Koninkrijk, is een risicovolle onderneming. De ad, een interactieve abribus, verschijnt enkel en alleen als het mooi weer is. Bovenstaande foto via pfsk toont exact hoe die er dan uitziet.

Dat betekent in realiteit dat de reclameboodschap enkel zichtbaar is als de temperatuur op dat exacte moment 2 graden boven het nationaal gemiddelde voorschrijft. Een risico, aangezien lokale temperaturen daar niet altijd ‘zomer’ en ‘warmte’ uitschreeuwen.

De reclameboodschap, gecreëerd met de hulp van Liveposter en Posterscope, schakelt aan en uit gebaseerd op real time info via een data plug-in. Bij weersomstandigheden lager dan het temperatuurgemiddelde of bij wisselvallig en regenachtig weer, zal de ad dus niet te zien zijn op die ene specifieke plaats.

De ads maken trouwens deel uit van een grotere zomercampagne van Anheuser-Busch InBev. Het is de allereerste keer dat de globale bierbrouwer via location based en weather-activated in real time adverterteert. AB InBev is van plan om zijn andere merken zoals Budweiser en Beck’s met dezelfde aanpak te promoten, afhankelijk van het succes van deze campagne natuurlijk.

De adaptatie van onze bekende Belgische ‘Stella’, heet in het VK ‘Stella Artois Cidre’ en ziet er net iets anders uit als bij ons. Ook de serveerwijze is blijkbaar compleet anders. Ijsblokjes?

cidre

Verder lezen over Ad

Geen tijd voor een sixpack? Geen probleem met AXE!

De zomer komt eraan, dus vinden veel mannen het nodig om 'in shape' te geraken. Dat is nochtans niet nodig volgens AXE! Nog tot 11 mei kunnen mannen, samen met de AXE male grooming experts, op zoek naar hun 'magic' om di...

Marketing26.04.2016

Geen tijd voor een sixpack? Geen probleem met AXE!

Corona Luna billboard vangt de maan op in Coronaflesje

Een unieke reclamecampagne van het Mexicaanse biermerk Corona Extra, genaamd Luna Corona, integreert de maan in een billboard in downtown New York. Op één specifieke en zorgvuldig berekende stand van de maan, lijkt het...

Marketing24.06.2013

Corona Luna billboard vangt de maan op in Coronaflesje

Facebook telt 1 miljoen grotendeels ‘kleine’ actieve adverteerders

Facebook heeft ondertussen meer dan 1 miljoen actieve adverterende bedrijven op het sociale netwerk. "Het grootste deel daarvan zijn kleine ondernemingen", kondigde Dan Levy, Director Global Marketing Solutions bij...

Marketing19.06.2013

Facebook telt 1 miljoen grotendeels ‘kleine’ actieve adverteerders

Facebook viseert KMO-markt voor nieuwe vormen van advertising

Facebook blijft wereldwijd groeien maar is druk bezig om hun 'big data' commercieel verder te exploiteren en experimenteren daarbij met allerlei verschillende reclamevormen. Ze blijven één van 's werelds grootste...

Marketing29.05.2013

Facebook viseert KMO-markt voor nieuwe vormen van advertising

Microsoft Office ad maakt van Forbes magazine een WiFi hotspot

De nieuwe Microsoft print campagne voor Office 365 is wel héél bijzonder. In een recente uitgave van het Amerikaanse Forbes magazine werd bij een beperkt aantal exemplaren een WiFi router 'verborgen'. De T-mobile w...

Marketing02.05.2013

Microsoft Office ad maakt van Forbes magazine een WiFi hotspot

Opmerkelijke nieuwe iPhone 5 commercial

In de nieuwe iPhone 5 commercial van welgeteld één minuut ligt de focus volledig op de camera. De reclame toont hoe mensen hun device gebruiken in allerlei situaties en omstandigheden. Beeldmateriaal van mensen die aan...

Marketing26.04.2013

Opmerkelijke nieuwe iPhone 5 commercial

Jupiler, mannen weten waarom

Nog eentje voor het weekend: een mooie big budget ad voor Jupiler, inclusief trucks, vuur, grote steden en een bende 'werklui' in de stijl van de befaamde Coca-Cola Light man. Erg mooi gedaan, met een leuke 'twist' o...

Marketing12.04.2013

Jupiler, mannen weten waarom

Dove campagne vermomd als Photoshop filter

Dove, het beauty-merk, niet de chocolade, timmert al een aantal jaren aan de weg van de authenticiteit met gelauwerde reclame campages. Deze campagnes zijn bedoeld om mensen de ogen te openen voor foto-manipulatie. Z...

Marketing06.03.2013

Dove campagne vermomd als Photoshop filter

Verder lezen over Campaign

Maak je video’s episch met Epicgram.

Video’s maken met de smartphone doen we zo vaak, klassieke muziek beluisteren iets minder. Met Epicgram willen de makers ons aansporen om beide te combineren: klassieke muziek heeft een versterkend, laat ons zeggen ep...

Mobiel15.04.2016

Maak je video’s episch met Epicgram.

Een verslavende app waarmee je je video’s via slow motion en klassieke muziek een extra dimensie geeft.
Corona Luna billboard vangt de maan op in Coronaflesje

Een unieke reclamecampagne van het Mexicaanse biermerk Corona Extra, genaamd Luna Corona, integreert de maan in een billboard in downtown New York. Op één specifieke en zorgvuldig berekende stand van de maan, lijkt het...

Marketing24.06.2013

Corona Luna billboard vangt de maan op in Coronaflesje

Voorspel met Adidas de Champions League finale van morgen & win een ‘season ticket’ voor je favoriete ploeg volgend jaar

Met het oog op de Champions League finale van morgen tussen Bayern München en Borussia Dortmund, ontwikkelde Adidas een geïntegreerde campagne die users toelaat om te voorspellen wat er net tijdens die wedstrijd zal g...

Mobiel24.05.2013

Voorspel met Adidas de Champions League finale van morgen & win een ‘season ticket’ voor je favoriete ploeg volgend jaar

Unicef houdt ons een ‘social media’ spiegel voor

De discussie loopt al een hele tijd achter de schermen van de social media: nooit was het zo makkelijk om ons zogezegd sociaal engagement te tonen als in dit Facebook Era. Gewoon op het duimpje duwen: het doel heeft er...

Marketing24.04.2013

Unicef houdt ons een ‘social media’ spiegel voor

Internet Explorer: the browser you loved to hate

Humor en Microsoft: het is geen voor de hand liggende combinatie. Zelfspot? Nog moeilijker. En toch is het Microsoft dat nu voor de lancering van Internet Explorer 10 uitpakt met een nostalgisch aandoend filmpje w...

Marketing25.01.2013

Internet Explorer: the browser you loved to hate