De meest recente reclamecampagne van onze Belgische trots – het biermerk Stella Artois – in het Verenigd Koninkrijk, is een risicovolle onderneming. De ad, een interactieve abribus, verschijnt enkel en alleen als het mooi weer is. Bovenstaande foto via pfsk toont exact hoe die er dan uitziet.
Dat betekent in realiteit dat de reclameboodschap enkel zichtbaar is als de temperatuur op dat exacte moment 2 graden boven het nationaal gemiddelde voorschrijft. Een risico, aangezien lokale temperaturen daar niet altijd ‘zomer’ en ‘warmte’ uitschreeuwen.
De reclameboodschap, gecreëerd met de hulp van Liveposter en Posterscope, schakelt aan en uit gebaseerd op real time info via een data plug-in. Bij weersomstandigheden lager dan het temperatuurgemiddelde of bij wisselvallig en regenachtig weer, zal de ad dus niet te zien zijn op die ene specifieke plaats.
De ads maken trouwens deel uit van een grotere zomercampagne van Anheuser-Busch InBev. Het is de allereerste keer dat de globale bierbrouwer via location based en weather-activated in real time adverterteert. AB InBev is van plan om zijn andere merken zoals Budweiser en Beck’s met dezelfde aanpak te promoten, afhankelijk van het succes van deze campagne natuurlijk.
De adaptatie van onze bekende Belgische ‘Stella’, heet in het VK ‘Stella Artois Cidre’ en ziet er net iets anders uit als bij ons. Ook de serveerwijze is blijkbaar compleet anders. Ijsblokjes?
Verder lezen over Ad

Marketing26.04.2016
Geen tijd voor een sixpack? Geen probleem met AXE!

Marketing24.06.2013
Corona Luna billboard vangt de maan op in Coronaflesje

Marketing19.06.2013
Facebook telt 1 miljoen grotendeels ‘kleine’ actieve adverteerders

Marketing29.05.2013
Facebook viseert KMO-markt voor nieuwe vormen van advertising

Marketing02.05.2013
Microsoft Office ad maakt van Forbes magazine een WiFi hotspot

Marketing26.04.2013
Opmerkelijke nieuwe iPhone 5 commercial

Marketing12.04.2013
Jupiler, mannen weten waarom

Marketing06.03.2013
Dove campagne vermomd als Photoshop filter
Verder lezen over Campaign

Mobiel15.04.2016
Maak je video’s episch met Epicgram.
Een verslavende app waarmee je je video’s via slow motion en klassieke muziek een extra dimensie geeft.
Marketing24.06.2013
Corona Luna billboard vangt de maan op in Coronaflesje

Mobiel24.05.2013
Voorspel met Adidas de Champions League finale van morgen & win een ‘season ticket’ voor je favoriete ploeg volgend jaar

Marketing24.04.2013
Unicef houdt ons een ‘social media’ spiegel voor

Marketing25.01.2013