Redactie Belgiancowboys - bereikbaar via redactie [at] belgiancowboys.be
Nike weet ons al jaren te verrassen met innovatieve brand campagnes, daarom weidde Belgian Cowboys er al vaak een item aan op de weblog. Met volgende laatste interactieve reclame gebruik je je hele lichaam om ‘living art’ te maken en wordt de reputatie van Nike als innovator op vlak van campagnes hoog gehouden.
De installatie, gemaakt door de interactieve designfirma Universal Everything (met HQ in de UK), debuteerde onlangs op de Milaanse Design Week. De video cube met 4 zijden laat je toe om als bezoeker je gespiegelde beweging te zien via multicolored lichtmotieven (op mensengrootte welteverstaan).
Alles wordt gecontroleerd door Microsoft Kinect devices en openFrameworks codes. De installatie is een soort van live-actie versie van enkele van Nike’s body-as-design illustraties uit het verleden.
Verder lezen over Art
Algemeen24.02.2017
Google Arts & Culture: topwerken uit Antwerpen van de 16e eeuw
Design03.04.2014
Tattonomy. Tijdelijke tattoos voor geeks
Technology12.02.2014
DevArt. Google gaat voor ‘Art made with code’
Automotive05.11.2013
Een portret van je rijgedrag dankzij Lexis “Art is Motion”
Travel20.10.2013
Venetië en de Biennale sinds 1893 een begrip!
Technology06.03.2013
iPhone app maakt virtuele tekening van jouw slaappatroon
Web29.01.2013
De kunst van de animated GIF
Verder lezen over Nike
Technology17.03.2016
Deze nieuwe Nike schoen strikt automatisch je veters.
Nike stelt nieuwe high tech schoen voorAlgemeen16.03.2016
Nike presenteert de toekomst van het voetbal
Algemeen28.01.2016
Nike ontwerpt football boots geïnspireerd op Neymar Jr.’s tattoos
Algemeen18.11.2015
De nieuwe Tiempo, een legend?
Nike introduceert de nieuwe Tiempo Legend 6!Marketing13.05.2013
Zet je run om in een unieke beat met Nike Run Track
Design22.04.2013