Design11.06.2013

Geniale Zweedse ‘Photoshop master’/fotograaf haalt live grap uit in bushokje


Photoshop live prank

Een bushokje werd al vaker gebruikt als ideale plek om een publiciteitsstunt uit te halen. Schrik er dus niet van als je morgen op je bus staat te wachten en jij opeens ook zelf onbewust een rol in die stunt krijgt. Wat levert dat op als er Photoshop in het spel is?

Vandaag is het Adobe Creative Day in Parijs en Stockholm. De Zweedse fotograaf Erik Johansson promootte onlangs dat event samen met het team van Adobe, door nietsvermoedende ‘slachtoffers’ na één klik met de camera compleet te fotoshoppen.

De fantasie van de Zweedse master retoucher is wel heel uitgebreid, zijn creativiteit ging helemaal de vrije loop. De mensen in kwestie kregen zo bijvoorbeeld het lichaam van een bodybuilder aangemeten of werden plotseling deel van een affiche van een romantische chick flick. Bekijk dus zeker onderstaand filmpje.

Erik Johansson is zeker geen onbekende. Twee jaar geleden gaf de man nog een TED Talk presentatie over hoe je magische scènes ‘visueel geloofwaardig’ doet lijken. Zijn motto is dan ook ‘I don’t capture moments, I capture ideas‘.

Hier zijn enkele van zijn absurde (maar geniale!) ‘master pieces’:

erik johansson

erik johansson 2

erik johansson 3

 

 

Verder lezen over Adobe

Adobe introduceert nieuwe Adobe Social inclusief predictive publishing

Adobe lanceerde eind vorige week de vernieuwde versie van Adobe Social en wij spraken met Adobe over de nieuwe features. Naast de social predictive publishing-mogelijkheden, biedt Adobe Social nu ook integratie met Flic...

Marketing22.07.2013

Adobe introduceert nieuwe Adobe Social inclusief predictive publishing

Adobe neemt Neolane over en versterkt daarmee leiderschap in digital marketing

Adobe heeft net de overname van Neolane - een onafhankelijke speler en leider op het gebied van cross-channel campagnemanagement - bekendgemaakt. De overname werd afgesloten voor ongeveer 600 miljoen dollar. Neol...

Marketing28.06.2013

Adobe neemt Neolane over en versterkt daarmee leiderschap in digital marketing

Adobe lanceert haar eerder aangekondigde Creative Cloud

Adobe lanceerde deze week haar eerder aangekondigde Adobe® Creative Cloud™. Deze release heeft - mogelijk - een redelijk grote impact op de huidige gebruikers van de CS-pakketten. Vooral het toevoegen van de Creat...

Technology19.06.2013

Adobe lanceert haar eerder aangekondigde Creative Cloud

Nieuwe Adobe Kuler-app helpt je kleurthema’s kiezen en herkent via je camera elke kleur

Inspiratie opdoen in kleuren wordt heel eenvoudig. Sinds eind vorige maand is de Kuler-app voor iPhone beschikbaar. Met Adobe Kuler kun je kleurthema's maken die je exporteert naar Illustrator CC of Adobe Ideas. Van...

Design10.06.2013

Nieuwe Adobe Kuler-app helpt je kleurthema’s kiezen en herkent via je camera elke kleur

Adobe verhuist Creative Suite naar the Cloud

Adobe, het softwarehuis achter een heel spectrum aan creatieve software applicaties, maakte net bekend dat de volgende versie van hun Creative Suite volledig cloud-gebaseerd zal zijn. Creative Suite is de verzamelnaa...

Technology07.05.2013

Adobe verhuist Creative Suite naar the Cloud

Adobe Lightroom komt uit als een iPad app.

Adobe lanceerde eerder al Photoshop Touch, de iPad incarnatie van het meest volledige beeldbewerkingspakket in hun Creative Suite portfolio. Het ziet er naar uit dat het met Lightroom dezelfde kant uitgaat. Tom Hogat...

Technology03.05.2013

Adobe Lightroom komt uit als een iPad app.

Adobe neemt Behance over en versterkt zo Creative Cloud aanbod

Slimme jongens die van Adobe. Behance, het online platform voor creatieven om hun portfolio te delen, werd net overgenomen door Adobe die duidelijk van plan is om dit platform te integreren met de Adobe Creative Clou...

Web20.12.2012

Adobe neemt Behance over en versterkt zo Creative Cloud aanbod