Redactie Belgiancowboys - bereikbaar via redactie [at] belgiancowboys.be
Een bushokje werd al vaker gebruikt als ideale plek om een publiciteitsstunt uit te halen. Schrik er dus niet van als je morgen op je bus staat te wachten en jij opeens ook zelf onbewust een rol in die stunt krijgt. Wat levert dat op als er Photoshop in het spel is?
Vandaag is het Adobe Creative Day in Parijs en Stockholm. De Zweedse fotograaf Erik Johansson promootte onlangs dat event samen met het team van Adobe, door nietsvermoedende ‘slachtoffers’ na één klik met de camera compleet te fotoshoppen.
De fantasie van de Zweedse master retoucher is wel heel uitgebreid, zijn creativiteit ging helemaal de vrije loop. De mensen in kwestie kregen zo bijvoorbeeld het lichaam van een bodybuilder aangemeten of werden plotseling deel van een affiche van een romantische chick flick. Bekijk dus zeker onderstaand filmpje.
Erik Johansson is zeker geen onbekende. Twee jaar geleden gaf de man nog een TED Talk presentatie over hoe je magische scènes ‘visueel geloofwaardig’ doet lijken. Zijn motto is dan ook ‘I don’t capture moments, I capture ideas‘.
Hier zijn enkele van zijn absurde (maar geniale!) ‘master pieces’:
Verder lezen over Adobe
Marketing22.07.2013
Adobe introduceert nieuwe Adobe Social inclusief predictive publishing
Marketing28.06.2013
Adobe neemt Neolane over en versterkt daarmee leiderschap in digital marketing
Technology19.06.2013
Adobe lanceert haar eerder aangekondigde Creative Cloud
Design10.06.2013
Nieuwe Adobe Kuler-app helpt je kleurthema’s kiezen en herkent via je camera elke kleur
Technology07.05.2013
Adobe verhuist Creative Suite naar the Cloud
Technology03.05.2013
Adobe Lightroom komt uit als een iPad app.
Web20.12.2012