Redactie Belgiancowboys - bereikbaar via redactie [at] belgiancowboys.be
Op dinsdag 8 juni organiseert Stichting
Marketing in samenwerking met BMMA een dagseminarie Futureproof
Business. Op deze dag zal worden gekeken hoe een ondernemer de komende decennia sterke
resultaten voor zijn/haar onderneming kan creëren. Nu
al scoren bedrijven die de zaken ‘anders’ aanpakken en duurzaam
ondernemen aanzienlijk beter dan hun concurrenten. Hoe doen ze dat?
Welke filosofie en strategie hebben ze? Wat werkt en wat werkt niet?
Vandaag kan je tussen 12u-15u via onze ReTweet actie twee tickets voor dit interessante event winnen!
Hoe kan ik een ticket winnen?
Nu het moeilijkste
van dit alles : 1x maal een berichtje wat wij vandaag om 12:00 uur live
zetten via @belgiancowboys keurig
ReTweeten vanaf je eigen Twitter account. Om 15:00 uur stoppen we met de
pret en maken even later bekend welke 2 twitteraars met de tickets aan
de haal gaan!
Waarom zou je deelnemen?
Om de boot niet te missen. De manier waarop we ondernemen verandert radicaal, en wie daar niet op voorbereid is, trekt aan het kortste eind. De omwentelingen die we gaan meemaken – en die eigenlijk al aan de gang zijn – overleven we niet door te doen wat we altijd al hebben gedaan. Want dan krijgen we wat we nu hebben, en daar kunnen we geen zekere toekomst op bouwen. Niet voor onszelf en onze kinderen, niet voor de wereld en zeker niet voor onze eigen onderneming.
Tijdens dit seminar kan je het volgende ontdekken:
* hoe je je kan voorbereiden op opkomende omwentelingen
* waarom die omwentelingen onomkeerbaar zijn en een totaal nieuwe aanpak vereisen
* hoe de consument zal bepalen hoe je produceert, handel drijft en communiceert
* welke valkuilen de nieuwe evoluties met zich meebrengen
* welke opportuniteiten er voor je onderneming inzitten
* dat het om veel méér gaat dan zorgzaam omspringen met grondstoffen en energie
* wat je zelf kan doen om je resultaat al op korte termijn te verbeteren
* waarom het verleidelijk maar ook riskant is om de kop in het zand te steken
* met welke strategieën je je bedrijf de komende decennia sterk en gezond houdt
* hoe ondernemers nu al meer winst maken en tegelijk bijdragen aan een betere wereld door anders te produceren en hun producten en diensten op een andere manier in de markt te zetten
* praktische tips om met kleine ingrepen veel te bereiken.
PROGRAMMA
09u00 | onthaal |
09u30 | welkom
Waarom organiseren de twee verenigingen voor het eerst samen |
09u50 | (Green)business as (un)usual… ?
“Duurzaamheid” kom je vandaag overal tegen. Alle media |
10u20 | Sustainability and Consumers: a new focus on values
Met welke noden en eisen van de consument wordt u steeds |
11u00 | Netwerkmoment met koffie en thee |
11u20 | What’s in it for futureproofed businesses ?
Voorbeelden van wat de voordelen kunnen zijn van duurzaam |
12u00 | Van duurzame communicatie naar betere resultaten: één enkele stap De progressieve en vrijwillige aanpak van maatschappelijk |
12u40 | lunch |
14u00 | Sustainability at Chiquita – challenge and opportunity
Sedert een tiental jaren timmert Chiquita hard aan de weg om |
14u40 | Duurzame Ontwikkeling bij EXKI concreet. Het Re-Think project en zijn impact op human resources. Milieuvriendelijk, sociaal verantwoord, vernieuwend en |
15u20 | Iconic Entrepreneurship. Why best brands will be sustainable. Iconic Brands are defined as those that invented a new The Blue Earth Network uncovered the Six Disciplines common |
16u00 | Netwerkmoment met koffie en thee |
16u20 | Drie keer praktisch
1. Juridische risico’s bij gebrek aan een duurzame |
17u00 | Big Blue, the realization of the Van Marcke vision on sustainable marketing Big Blue is a unique, userled and interactive experience |
17u20 | Slot |
17u45 | Rondleiding in Big Blue |