Redactie Belgiancowboys - bereikbaar via redactie [at] belgiancowboys.be
30 juni is sinds vorig jaar uitgeroepen tot internationale Social Media Day en dit jaar was het de tweede editie. Overal ter wereld werden meetups georganiseerd om ook in het echte leven sociaal te zijn. Hangar 26 in Antwerpen was the place to be in België en met meer dan 400 ingeschrevenen was het dan ook de moeite om er te zijn. En wij konden natuurlijk niet uitblijven. En voor zij die er niet waren wegens welke reden dan ook. Ik geef u graag een samenvatting en mijn bevindingen.
De namiddag was gevuld door 4 mini masterclasses door niemand minder dan Olivier Blanchard, schrijver van ‘The ROI on Social Media’. De verwachtingen lagen dan ook heel hoog met een naam die geen onbekende is.
Samenvatting in één zin: “De man weet waarover hij spreekt maar hij moet leren een goede keynote op te maken”. Een breed publiek in de zaal maakt het niet altijd gemakkelijk: agencies, marketing managers, studenten en geïnteresseerden. En de one-man-show beloofde veel maar de omstandigheden waren niet al te best.
- Een tweetwall zet je niet naast een spreker.
- Olivier mocht meer recente cases laten zien. Vertellen kan de man als geen ander. Maar de mens is visueel ingesteld.
- De organisatie verliep rommelig en onprofessioneel. Er was precies geen voorbereiding.