Algemeen10.06.2011

[Infographic] Veranderend online gedrag


[Infographic] Veranderend online gedrag

Hoewel het internet het laatste decennium in een wereldwijde metropool veranderde, zijn Europese gebruikers vastbesloten om hun
digitale mediaconsumptie zo simpel en gestructureerd mogelijk te houden.
Voor adverteerders betekent dit veranderend online gedrag en de wens om de
online tijdsbesteding zo efficiënt mogelijk te maken dat het van
essentieel belang is om de juiste motieven te begrijpen.

Microsoft Advertising, Mindshare en MEC voerden recentelijk een onderzoek ‘Living with the Internet: A Global Study of What’s Driving Web
Behaviour’. Het blikt terug op een onderzoek uit
2007, Context Matters,
en kijkt naar veranderd online gedrag om te laten zien hoe de digitale
mediaconsumptie zich heeft ontwikkeld. Voor de studie werden bijgehouden
webdagboekjes geanalyseerd van 7000 gebruikers in tien landen,
waaronder Frankrijk, Spanje, Rusland en het Verenigd Koninkrijk.
Daarnaast werden 400-500 mensen gevraagd naar de effectiviteit van
online advertenties en boden gesprekken met bloggers verder inzicht.

Hoewel er nu een grotere keuze is aan webactiviteiten- en bestemmingen, eisen consumenten tegenwoordig een grotere structuur en
efficiëntie van hun online tijdsbesteding: 79% van de webactiviteiten is
vooruitgepland, van 61% in 2007. Een gemiddelde sessie begint met
e-mail of social media, gevolgd door een bezoek aan informatieve,
entertainment- of transactiewebsites om dan weer terug te keren naar
meer intiemere communicatiekanalen. Mensen gaan routinematig online. De
meest gehoorde reden om online te gaan is “ik ga altijd het web op rond
deze tijd.” Ondanks veranderend online gedrag blijft e-mail verreweg de meest
dominante webactiviteit met een aandeel van 23% van de online tijd
tegenover 10% voor algemeen browsen en slechts 6% voor social media.
Mobiele webactiviteiten blijken nog meer taakgeoriënteerd en
routinegedreven dan bij pc-gebruik, met minder motiveringen (1,38,
vergeleken met 1,74) voor het inloggen. Voor meer informatie kan je het volledige ‘Living with the Internet’ downloaden.

LIVING-WITH-THE-INTERNET-WHAT-IS-DRIVING-WEB-BEHAVIOUR

[Hoge resolutie]