Algemeen06.12.2015

E-commerce: Waarom moeten brillen in België zo duur zijn?


Ace & Tate brengt trendy en betaalbare brillen naar België.

De meesten onder ons doen het met heel veel accessoires. We passen onze schoenen aan aan de rest van onze outfit. Juwelen kiezen we naar gelang het momentum. En weinigen hebben maar 1 jas die ze dag in dag uit dragen.

Maar vaak heb je maar 1 bril. En dat is spijtig, want iedereen kijkt de godganse dag naar jouw hoofd. Niet naar je voeten. En ook in mindere mate naar je oorbellen.

Ace & Tate gelooft erin dat brillen niet zo belachelijk duur hoeven te zijn. Je hebt uiteraard veel goedkope spelers op de markt, zeker in het segment van leesbrillen, maar de kwaliteit is niet altijd top of de montuur niet echt mooi. Ace & Tate maakt zich sterk dat ze kwalitatieve brillen verkopen voor een mooie prijs. Ze halen een aantal schakels uit het productie- en verkoopproces en sparen zo jouw centen uit.

Een tweede focuspunt is het design. Geen modellen die morgen alweer uit zijn, maar monturen die een soort van klassieker zijn of kunnen worden. Temporary long term, zou dat in een marketing term kunnen heten. Ontworpen in Amsterdam en nadien met de hand gemaakt in Italië.

En hun materie blijkt ook al een klassier te zijn : cellulose acetaat (vandaar ook de naam van het bedrijf) is licht en sterk.

ace and tate bril street
ace and tate bril street

Bij Ace & Tate krijg je een bril met ontspiegelde en krasbestendige glazen voor 98€, in je bus.

Ook brillen met multifocale glazen (248€) of zonnebrillen op sterkte vind je bij hen.

Online shoppen dus maar mét pasmogelijkheid: je kan gratis 5 monturen naar keuze aan huis laten leveren om ze vervolgens gedurende 5 dagen voor de spiegel te passen en het hele gezin mee te laten stemmen over welke bril de komende tijd op je neus zal staan. Behoed jezelf voor de neiging om er dan toch maar twee te bestellen, want voor dié prijs…

Nina Ace & Tate kleur : Alderwood
Nina Ace & Tate kleur : Alderwood

Nina werd het bij mij, een bril met redelijk grote glazen. Zo eentje waar ik mijn mama jarenlang mee heb geplaagd: haar trouwfoto’s met grote lichtblauwe bril. Retro dus. Maar klassiek modern, niet té opvallend, maar toch beduidend anders. Exact wat Ace & Tate me beloofd had.

En na deze lofzang nog de kers op de taart: snelle levering en een superservice voor al je vragen.

ace and tate gil
ace and tate gil

Moet er dan toch één kritische noot toegevoegd worden? De website kan nog gebruiksvriendelijker: je scrolt niet vlotjes van het ene naar het andere. En de beentjes van je bril kunnen uiteraard online niet op je oren afgestemd worden, wat in mijn geval leidt tot het lichtjes naar voor schuiven van mijn bril. Maar eerlijk, ik neem het er met plezier bij dat ik hem af en toe wat dichter op mijn neus moet duwen.

Ace & Tate is van plan te blijven groeien: ze openden recent een fysieke shop in Amsterdam en Berlijn. Weldra zijn ze ook te vinden in Utrecht en Rotterdam. En ook online breiden ze hun diensten uit naar Denemarken, Ierland, Oostenrijk en Zweden.

Verder lezen over E-Commerce

Navigeren door onzekerheid: het grote belang van flexibele fulfilment in de Belgische E-commerce

Door wereldwijde onzekerheden zoals politieke spanningen en gezondheidscrises staat de E-commerce sector onder druk. Daardoor is er een strategie die extra belangrijk wordt voor bedrijven: flexibele fulfilment. Bedrijven...

Marketing28.04.2024

Navigeren door onzekerheid: het grote belang van flexibele fulfilment in de Belgische E-commerce

Kassaloos winkelen bij Albert Heijn

De winkel binnenlopen, een salade nemen, je kaart scannen en klaar. Niet meer aanschuiven aan de kassa, heerlijk toch?! Wel, binnenkort is het ook echt mogelijk! Albert Heijn gaat 80 winkels openen waar mensen kassaloos...

Technology03.02.2018

Kassaloos winkelen bij Albert Heijn

Belgische B2B-bedrijven lopen flink achter met e-commerce

Meer dan de helft van de Belgische groothandels en industriële bedrijven verkoopt zijn producten niet online. Belgische bedrijven lopen hiermee achter op hun collega’s in andere landen. Dat blijkt uit de Sana B2B e-Co...

Marketing07.01.2016

Belgische B2B-bedrijven lopen flink achter met e-commerce

Helft bedrijven ook niet van plan om voor 2018 online te gaan
Sign2Pay laat je mobiel betalen met je digitale handtekening

Mobiel aankopen stijgt jaar na jaar, toch blijft het systeem van online betalen vaak een struikelblok waar vele klanten afhaken in het proces. Vooral de gelimiteerde betaalmogelijkheden en omslachtigheid blijven een heke...

Technology18.11.2015

Sign2Pay laat je mobiel betalen met je digitale handtekening

Europese e-commerce groeit in 2012 met 19% naar €312 miljard

De Europese e-commerce markt neemt een snelle vlucht. Zo blijkt uit het Europese B2C Ecommerce Rapport 2013, uitgegeven door Ecommerce Europe, de Europese koepelorganisatie voor online retailing. De cijfers zijn tot...

Web27.05.2013

Europese e-commerce groeit in 2012 met 19% naar €312 miljard

Zalando.be grote overwinnaar van BeCommerce Awards 2013

Gisteren werden de BeCommerce Awards uitgereikt, dat zijn de belangrijkste prijzen voor de Belgische e-commerce. Onlangs maakten we daarvan al de genomineerden bekend. Niet toevallig won Zalando.be, de Belgische tak...

Web16.05.2013

Zalando.be grote overwinnaar van BeCommerce Awards 2013

Storites: het nieuwe online shopping geheugen

'Simplify online shopping.' Gisteren werd Storites.com en (daarbij ook een nieuwe start-up) gelanceerd: een online platform waar je als shopper nieuwe producten uit de buurt kan ontdekken en er je favoriete product...

Web08.05.2013

Storites: het nieuwe online shopping geheugen

Wat beïnvloedt een aankoopbeslissing bij het online shoppen? [Infographic]

Online shoppen is booming. Heel wat denkwerk van de consument gaat vooraf aan die uiteindelijke aankoopbeslissing. In volgende infographic werd een top 10 gemaakt van belangrijkste factoren, winkelkenmerken werden in ach...

Marketing03.05.2013

Wat beïnvloedt een aankoopbeslissing bij het online shoppen? [Infographic]

Verder lezen over Fashion

GETEST: oude kleding pimpen voor een hippe look!

Kleur de dag! Wij hebben deze week onze kleerkast nieuw leven ingeblazen door onze oude kleren te kleuren. Goedkoop kleding pimpen, omdat een nieuwe outfit toch altijd duurder is. ;) Test met ons mee en laat ons weten i...

Social07.04.2016

GETEST: oude kleding pimpen voor een hippe look!

VIDEO
GETEST: 3 tips om je borsten groter te doen lijken!

Wij gingen opzoek naar de beste tips en testen 3 tips om je borsten groter te doen lijken! Puur natuur, goedkoop én plezant: een cupmaat meer zonder moeite. We love them boobies! Heb jij nog tips? Laat ze achter in de...

Social02.03.2016

GETEST: 3 tips om je borsten groter te doen lijken!

VIDEO
Viperblack: het zwartste T-shirt ever made

Dames, jullie little black dress zal nooit meer hetzelfde zijn. Mannen, euh, jullie hebben wel ergens een zwart kledingstuk liggen, niet? Bekijk dat ding eens goed. Is het wel echt zwart? Het antwoord op die vraag is van...

Design18.11.2015

Viperblack: het zwartste T-shirt ever made

Geen halfnaakte mannen meer bij Abercrombie & Fitch

Een van de meest opmerkelijke promotiestunts van de laatste paar jaar stopt ermee. Amerikaanse modeketen Abercrombie & Fitch neemt afscheid van hun sexy, halfnaakte, mannelijke modellen. De modellen met ontblote bovenli...

Marketing02.05.2015

Geen halfnaakte mannen meer bij Abercrombie & Fitch

Ralph Lauren test smart Polo Tech Shirt op US Open

Het modemerk Ralph Lauren test z’n Polo Tech shirt op het US Open tennistornooi.  Dit is niet zomaar een sport-shirt, het bevat massa’s technologie.  Zilveren draden zijn in gans het textiel verweven.  Deze do...

Gadgets08.09.2014

Ralph Lauren test smart Polo Tech Shirt op US Open

Antwerpen lanceert fashion app

Antwerpen Toerisme en Congres lanceerde onlangs  ‘Fashion in Antwerp’: een nieuwe thematische website, mobiele applicatie en twee stadsplannen voor modeliefhebbers die nog beter hun gading willen kunnen vinden i...

Mobile05.07.2013

Antwerpen lanceert fashion app

Londense department store Selfridges maakt allereerste co-created fashion campagne ter wereld

Selfridges, een keten van high-end department stores uit de UK, lanceerde de allereerste co-created fashion campagne ter wereld. Om het nieuwe denim department te promoten, werden veelvuldige images gebruikt die voll...

Marketing26.06.2013

Londense department store Selfridges maakt allereerste co-created fashion campagne ter wereld