Redactie Belgiancowboys - bereikbaar via redactie [at] belgiancowboys.be
De meesten onder ons doen het met heel veel accessoires. We passen onze schoenen aan aan de rest van onze outfit. Juwelen kiezen we naar gelang het momentum. En weinigen hebben maar 1 jas die ze dag in dag uit dragen.
Maar vaak heb je maar 1 bril. En dat is spijtig, want iedereen kijkt de godganse dag naar jouw hoofd. Niet naar je voeten. En ook in mindere mate naar je oorbellen.
Ace & Tate gelooft erin dat brillen niet zo belachelijk duur hoeven te zijn. Je hebt uiteraard veel goedkope spelers op de markt, zeker in het segment van leesbrillen, maar de kwaliteit is niet altijd top of de montuur niet echt mooi. Ace & Tate maakt zich sterk dat ze kwalitatieve brillen verkopen voor een mooie prijs. Ze halen een aantal schakels uit het productie- en verkoopproces en sparen zo jouw centen uit.
Een tweede focuspunt is het design. Geen modellen die morgen alweer uit zijn, maar monturen die een soort van klassieker zijn of kunnen worden. Temporary long term, zou dat in een marketing term kunnen heten. Ontworpen in Amsterdam en nadien met de hand gemaakt in Italië.
En hun materie blijkt ook al een klassier te zijn : cellulose acetaat (vandaar ook de naam van het bedrijf) is licht en sterk.
Bij Ace & Tate krijg je een bril met ontspiegelde en krasbestendige glazen voor 98€, in je bus.
Ook brillen met multifocale glazen (248€) of zonnebrillen op sterkte vind je bij hen.
Online shoppen dus maar mét pasmogelijkheid: je kan gratis 5 monturen naar keuze aan huis laten leveren om ze vervolgens gedurende 5 dagen voor de spiegel te passen en het hele gezin mee te laten stemmen over welke bril de komende tijd op je neus zal staan. Behoed jezelf voor de neiging om er dan toch maar twee te bestellen, want voor dié prijs…
Nina werd het bij mij, een bril met redelijk grote glazen. Zo eentje waar ik mijn mama jarenlang mee heb geplaagd: haar trouwfoto’s met grote lichtblauwe bril. Retro dus. Maar klassiek modern, niet té opvallend, maar toch beduidend anders. Exact wat Ace & Tate me beloofd had.
En na deze lofzang nog de kers op de taart: snelle levering en een superservice voor al je vragen.
Moet er dan toch één kritische noot toegevoegd worden? De website kan nog gebruiksvriendelijker: je scrolt niet vlotjes van het ene naar het andere. En de beentjes van je bril kunnen uiteraard online niet op je oren afgestemd worden, wat in mijn geval leidt tot het lichtjes naar voor schuiven van mijn bril. Maar eerlijk, ik neem het er met plezier bij dat ik hem af en toe wat dichter op mijn neus moet duwen.
Ace & Tate is van plan te blijven groeien: ze openden recent een fysieke shop in Amsterdam en Berlijn. Weldra zijn ze ook te vinden in Utrecht en Rotterdam. En ook online breiden ze hun diensten uit naar Denemarken, Ierland, Oostenrijk en Zweden.
Verder lezen over E-Commerce
Marketing28.04.2024
Navigeren door onzekerheid: het grote belang van flexibele fulfilment in de Belgische E-commerce
Technology03.02.2018
Kassaloos winkelen bij Albert Heijn
Marketing07.01.2016
Belgische B2B-bedrijven lopen flink achter met e-commerce
Helft bedrijven ook niet van plan om voor 2018 online te gaanTechnology18.11.2015
Sign2Pay laat je mobiel betalen met je digitale handtekening
Web27.05.2013
Europese e-commerce groeit in 2012 met 19% naar €312 miljard
Web16.05.2013
Zalando.be grote overwinnaar van BeCommerce Awards 2013
Web08.05.2013
Storites: het nieuwe online shopping geheugen
Marketing03.05.2013
Wat beïnvloedt een aankoopbeslissing bij het online shoppen? [Infographic]
Verder lezen over Fashion
Social07.04.2016
GETEST: oude kleding pimpen voor een hippe look!
VIDEOSocial02.03.2016
GETEST: 3 tips om je borsten groter te doen lijken!
VIDEODesign18.11.2015
Viperblack: het zwartste T-shirt ever made
Marketing02.05.2015
Geen halfnaakte mannen meer bij Abercrombie & Fitch
Gadgets08.09.2014
Ralph Lauren test smart Polo Tech Shirt op US Open
Mobile05.07.2013
Antwerpen lanceert fashion app
Marketing26.06.2013