Redactie Belgiancowboys - bereikbaar via redactie [at] belgiancowboys.be
% van de Belgische internauten is geabonneerd op minstens één
elektronische nieuwsbrief, 75 % is geabonneerd op 3 tot 4 newsletters.
Dat blijkt uit een gezamenlijke studie van EmailGarage en iVOX onder
Belgische internetgebruikers. Uit het onderzoek blijkt dat 67,7 % van
de respondenten zich op e-nieuwsbrieven abonneert omdat die relevant
zijn voor hun hobby’s. Naast relevantie blijkt ook de mogelijkheid om
geld te besparen zeer belangrijk: 56 % van de ondervraagden abonneert
zich op nieuwsbrieven die een exclusieve aanbieding of besparing
voorstellen. 49,5 % zou zich zelfs inschrijven op een e-nieuwsbrief die
als reclamefolder wordt opgevat, met (tijdsgebonden) acties zoals
producten of diensten van de week / maand
De interesse van consumenten in e-marketingmails hangt samen met wat
ze in het dagelijkse leven relevant vinden. De meest interessante
topics voor consumenten zijn volgens de studie: supermarkten , immo
,vliegtuigtickets, hotels & logies, computers, healthcare &
beauty. Bijna 50 % van de Belgische internetgebruikers heeft zich
ingeschreven op newsletters van merken die hem aanspreken. En die
respondenten zijn bereid te geven, niet enkel te ontvangen: 76,4 %
onder hen is bereid persoonlijke informatie te delen om meer
toepasselijke promoties en informatie op maat te ontvangen.
Een van de zaken die de Belgische internetgebruikers het meest
irriteert, is e-mail in het Engels. Twee van de drie Belgen geven zelfs
aan een commerciële boodschap niet eens te lezen als die in het Engels
is opgesteld. Het is dus ontzettend belangrijk de taal van de lezer te
gebruiken: een Vlaming spreek je aan in het Nederlands, een Waal in het
Frans. En Engels als tussenoplossing is absoluut geen optie.
[Bron: Express.be]