Algemeen01.12.2010

Cisco SocialMiner: Yet another social media monitoring tool


Cisco SocialMiner: Yet another social media monitoring tool

Begin november lanceerde Cisco, SocialMiner waarmee
bedrijven in de gaten kunnen houden wat mensen over hen zeggen op
sociale netwerken. Het programma doorzoekt en analyseert de sociale netwerksites Facebook en Twitter. Dankzij de worden bedrijven automatisch op de
hoogte gebracht van berichten en conversaties over merken. Bedrijven kunnen zich ook mengen in het debat, antwoorden bieden op vragen,
oplossingen aanreiken voor problemen en gerichte acties opzetten om
klanten te ondersteunen en prospecten te overtuigen.

Reputatiebeheer

Onderzoek van analist Nielsen toont aan dat er ieder uur meer dan één
miljoen Twitterberichten verschijnen. Een op de drie Amerikanen heeft
wel eens via Facebook, Twitter of andere sociale media zijn mening
gegeven over een bepaald product, bedrijf of merk.

Die informatie stelt bedrijven in staat om tijdig en gepast te reageren
op vragen en problemen van klanten, en zo hun reputatie optimaal te
beheren. Met de software voor social mining kunnen ondernemingen die kennis op een eenvoudige manier verwerven en de dialoog aangaan met bestaande en potentiële klanten.