Redactie Belgiancowboys - bereikbaar via redactie [at] belgiancowboys.be
Eind vorig jaar riep Time Magazine uit als het jaar van Facebook.
Het sociale netwerk bereikte immers de kaap van 600 miljoen gebruikers en
ontsnapte niet aan de aandacht van vele adverteerders. Bedrijven begonnen
in hoog tempo met het opzetten van Facebook Pages om in contact te treden
met de vele online consumenten. Interessante vraag: Hoe zal Facebook zich in 2011 (verder) ontwikkelen?
Content = king
Een strakke Facebook pagina volstaat niet langer want door het steeds groter wordende
aantal bedrijven op Facebook wordt het een noodzaak om unieke content te creëeren
waar je de gebruikers iets aan hebben. Een content strategie is in 2011 een must…
Bellen via Facebook
Geruchten over de integratie van Skype videochat via Facebook hangen al enkele maanden in de lucht nadat Facebook . 2011 zou het jaar moeten zijn waarin het wordt
ingevoerd en dan zou een logische stap ook integratie met Facebook pages
zijn. Waar nu al klantenservice wordt geboden via Facebook, kan dat met
Skype nog verder uitgediept worden en als volwaardig CRM kanaal
ontpoppen.
Facebook Places
Locatie gebaseerde diensten als het steeds groter wordende Foursquare, maar ook Gowalla, Feestje, Brightkite, Loopt en Yelp gaven ons in 2010 al een voorproefje van wat voor potentieel Location
Based Services (LBS) in zich hebben, maar Facebook Places zou het in 2011
definitief op de Belgische kaart kunnen zetten. In Amerika en hier in Coventry (waar ik enkele maanden studeer) kom je op veel plaatsen Foursquare deals tegen, Facebook Deals helaas (nog) niet…