Marketing26.11.2015

Boondoggle rekruteert adblockers


Rekruteren via een banner die alleen te zien is voor mensen die een adblocker gebruiken

Boondoggle is op zoek naar versterking. Om de juiste mensen te rekruteren, pakt het bureau uit met een opmerkelijke campagne op de grootste Belgische marketing- en communicatiewebsites: een banner die alleen te zien is voor mensen die een adblocker gebruiken.

Adblockers zijn de vijand van de reclamesector, zou je denken. Toch gebruiken heel wat reclamemensen zélf een adblocker. Zo’n 10% van de bezoekers van mm.be blokkeert reclame.

“Dat zijn volgens ons de mensen die het, net als wij, anders willen aanpakken”, aldus Creative Director Sam De Vriendt. “Wij bouwen merken liever rond innovatieve services waar mensen echt iets aan hebben.”

Om deze doelgroep, de adblockende ad people, te bereiken, installeerde Boondoggle een plugin bij mm.be, pub.be en bloovi.be, die het mogelijk maakt om adblock-gebruikers toch een boodschap te tonen. Ze kregen deze boodschap te zien: “You block ads, even if you work in advertising? Then maybe you’re the person we’re looking for.” De banner linkt door naar alle openstaande functies bij Boondoggle.

Verder lezen over Advertising

Matrix-studie België, digitale marketing wordt volwassen

De Belgian Association of Marketing (officieel B:A/M!) – en voorloper IAB Belgium – hebben de Matrix-studie nu al voor de negende keer uitgevoerd. Dit keer werkten 578 communicatieprofessionals waaronder adverteerder...

Marketing07.06.2019

Matrix-studie België, digitale marketing wordt volwassen

Influencer marketing in de lift
Geen tijd voor een sixpack? Geen probleem met AXE!

De zomer komt eraan, dus vinden veel mannen het nodig om 'in shape' te geraken. Dat is nochtans niet nodig volgens AXE! Nog tot 11 mei kunnen mannen, samen met de AXE male grooming experts, op zoek naar hun 'magic' om di...

Marketing26.04.2016

Geen tijd voor een sixpack? Geen probleem met AXE!

Dronevertising!

Gastartikel door Dennis De Cat: Meer info: Facebook / LinkedIn / Slideshare / THoM Drones zijn in, ongelofelijk in! Iedereen die de kans kreeg om de Websummit in Dublin of The Next Web Conference in Amsterdam te bezoe...

Technology05.02.2016

Dronevertising!

Naar-Pringles-geurende kaarsen

Kaarsen die geuren – toegegeven, dit werkwoord is misschien niet helemaal op zijn plaats – naar Pringles. Korte pauze om het te laten doordringen. Jup, de chipsfabrikant brengt een reeks kaarsen op de markt met drie...

Marketing01.12.2015

Naar-Pringles-geurende kaarsen

Eindelijk
Het eerste reclamepaneel in de ruimte is Belgisch

Drie onderzoekers van de KU Leuven gaan het eerste "space billboard" ooit lanceren. Ze doen dat om op die manier het onderzoek naar CubeSats, een nieuw type satelliet, te steunen. Die CubeSats zijn volgens hen perfect om...

Technology30.11.2015

Het eerste reclamepaneel in de ruimte is Belgisch

Mobiel internet zonder ads? Britse operator EE wil je zelf laten beslissen

"Ad blocking" - bij adverteerders sowieso al één van de meest besproken termen van het voorbije jaar - wordt bij deze een nog belangrijker punt op de agenda. Steun ervoor komt deze keer namelijk uit onverwachte hoek: d...

Mobile23.11.2015

Mobiel internet zonder ads? Britse operator EE wil je zelf laten beslissen

Free spirits, mooie serie over echte mensen en hun passies

‘Free Spirits’ is een mini-docuserie van het Belgische biermerk Primus met als onderwerp om gelijkgestemde eigenzinnige zielen te portretteren. De serie volgt een aantal mensen die hun eigen weg volgen en bewuste keu...

Marketing05.08.2015

Free spirits, mooie serie over echte mensen en hun passies

Instagram-advertentie Michael Kors genereert 370% meer likes

Vijf dagen geleden was het merk Michael Kors het eerste merk dat advertenties mocht plaatsen op Instagram. Nitrogram, een bedrijf dat gespecialiseerd is in de gegevens van Instagram, keek grondig naar de campagne...

Marketing07.11.2013

Instagram-advertentie Michael Kors genereert 370% meer likes